Bon turystyczny zachęcił Polaków do wyjazdu na wakacje

Travelist.pl podaje, że od uruchomienia bonu turystycznego 1 sierpnia jego klienci opłacili nim prawie 40 procent rezerwacji. Jedna piąta wyjazdów w ogóle nie doszłaby do skutku, gdyby nie wakacyjne 500 plus.

Publikacja: 12.08.2020 13:21

Bon turystyczny zachęcił Polaków do wyjazdu na wakacje

Foto: Fot. Pixabay

Od początku sierpnia klienci serwisu rezerwacyjnego Travelist.pl opłacili bonem turystycznym niemal 40 procent rezerwacji – podaje portal. Według danych ZUS-u do dziś bony o łącznej wartości 36 milionów złotych wykorzystało prawie 50 tysięcy rodziców, 10 procent tej sumy trafiło do odbiorców za pośrednictwem Travelist.pl.

""

turystyka.rp.pl

– Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze były dla nas jedną z najważniejszych grup – mówi prezes Travelist.pl Tomasz Piszczako, cytowany w komunikacie. – Bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi bonów, badaliśmy nastroje i potrzeby klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10 procent extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie – wyjaśnia prezes.

Travelist.pl ma w bazie ponad 330 hoteli w Polsce, w których można zrealizować bon – to ponad 40 procent wszystkich ofert dostępnych w serwisie.

Portal odnotował dotąd ponad 1,5 tysiąca rezerwacji z bonem. Jedna piąta z nich została w całości opłacona bonem, czyli nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe pieniądze z rządowego programu – wnioskuje Travelist.pl. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę rezerwacje w minimum połowie opłacone bonem, wskaźnik ten rośnie do ponad 60 procent. Oznacza to, że bon skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie państwa – czytamy dalej. Tezę tę zdaje się potwierdzać 20-procentowy w porównaniu z zeszłym rokiem wzrost liczby rezerwacji pobytów z dostawkami, które w pierwszych dniach sierpnia stanowiły aż 40 procent ogółu rezerwacji.

""

turystyka.rp.pl

Według badania przeprowadzonego przez Travelist.pl w połowie lipca prawie 60 procent respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w czasie tegorocznych wakacji. Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem na terminy wakacyjne sięga aż 90 procent. To o 7 procent więcej niż w wypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie.

""

turystyka.rp.pl

To nie jedyna rozbieżność między deklaracjami a rzeczywistym zachowaniem konsumentów. O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w wypadku city breaków różnica wynosi ponad 15 punktów procentowych – tylko 5 procent badanych deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, ale 21 procent rzeczywiście wykorzystało go na ten cel.

""

turystyka.rp.pl

Na stronie Travelist.pl największą popularnością wśród beneficjentów bonu cieszą się hotele trójmiejskie – sześć na 10 obiektów opłaconych bonem znajduje się w Gdańsku lub Sopocie. Klienci chętnie wybierają też rodzinne hotele w innych częściach wybrzeża (Niechorze, Ustka, Kołobrzeg), na Mazurach, w Szklarskiej Porębie, ale też w Krakowie, we Wrocławiu czy w Kazimierzu Dolnym.

""

turystyka.rp.pl

Travelist.pl to połączenie platformy rezerwacyjnej z magazynem podróżniczym. Ma prawie 6 milionów zarejestrowanych użytkowników i sprzedaje oferty około tysiąca hoteli i pensjonatów. Od 2014 roku należy do międzynarodowej grupy turystycznej Secret Escapes, działającej w ponad 20 krajach na trzech kontynentach.

Źródło wszystkich wykresów: Travelist.pl

Od początku sierpnia klienci serwisu rezerwacyjnego Travelist.pl opłacili bonem turystycznym niemal 40 procent rezerwacji – podaje portal. Według danych ZUS-u do dziś bony o łącznej wartości 36 milionów złotych wykorzystało prawie 50 tysięcy rodziców, 10 procent tej sumy trafiło do odbiorców za pośrednictwem Travelist.pl.

– Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze były dla nas jedną z najważniejszych grup – mówi prezes Travelist.pl Tomasz Piszczako, cytowany w komunikacie. – Bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi bonów, badaliśmy nastroje i potrzeby klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10 procent extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie – wyjaśnia prezes.

Biura Podróży
Touroperator skraca tydzień pracy. Chce mieć zadowolonych pracowników
Biura Podróży
Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe
Biura Podróży
300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon
Biura Podróży
Ceny wakacji w Turcji, Grecji i na Kanarach - w górę. Padły nowe rekordy
Biura Podróży
Strona internetowa Itaki doceniona w konkursie Mobile Trends Awards