Brytyjscy turyści czekają na miliard funtów

Fot. AFP

Przez pandemię koronawirusa prawie 9,5 miliona brytyjskich turystów musiało zmienić plany wyjazdowe. Choć tamtejsze firmy mają obowiązek zwrócić pieniądze za niezrealizowane usługi w ciągu 14 dni, to nadal winne są klientom przynajmniej miliard funtów – twierdzi organizacja konsumencka Which?.

Which? zwraca uwagę, że niektóre biura przetrzymują pieniądze klientów od ponad pół roku. Ponad 40 procent konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu organizacji, potwierdza, że na pieniądze musiało czekać ponad miesiąc, co dla wielu było nie tylko źródłem stresu, ale też kłopotów finansowych.

CZYTAJ TEŻ: Rosną długi branży turystycznej

Organizacja podkreśla, że część przedsiębiorców wprowadzała konsumentów w błąd, mówiąc, że muszą przyjąć vouchery w ramach zwrotu środków. Inni zwyczajnie wyłączali telefony, uniemożliwiając klientom kontakt ze sobą.

W związku z działaniami Which? i Urzędu Ochrony Konkurencji (Competition and Markets Authority, CMA) niektóre biura, na przykład TUI, przeprosiły klientów i obiecały wypłacić pieniądze do końca września. CMA ogłosił niedawno, że również Virgin Holidays zobowiązał się rozliczyć do 20 listopada za wyjazdy, które miały się odbyć do końca października tego roku.

Część biur tłumaczy, że zwleka z wypłatami, ponieważ same nie mogą odzyskać pieniędzy od linii lotniczych. Przepisy unijne i brytyjskie zobowiązują przewoźników do wypłacenia pieniędzy w ciągu siedmiu dni od odwołania lotu, ale, jak wynika z ankiety Which?, tu także terminy nie są dotrzymywane. Problemy z odzyskaniem pieniędzy powodują, że klienci tracą zaufanie do branży – tak odpowiedziało 37 procent ankietowanych.

ZOBACZ TAKŻE: W Wielkiej Brytanii ubywa licencjonowanych biur podróży

W ankiecie Which? udział wzięło ponad 7,5 tysiąca osób, które w związku z pandemią miały anulowaną przynajmniej jedną imprezę turystyczną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jurapark: Idź do kiosku po picie, wróć z biletem

Trzydzieści tysięcy biletów do JuraParków – w Bałtowie, Krasiejowie i Solcu Kujawskim – czeka ...

Szumowski mięknie w sprawie wakacji dla dzieci?

– Myślę, że o tym, czy możliwe będą masowe wyjazdy na wakacje będę mógł ...

Rainbow zmienił Fat Baby na Brasil

Agencja marketingowa Brasil będzie w najbliższym czasie przygotowywać kampanie reklamowe biura podróży Rainbow. Mają ...

Śnieg i mróz powodują problemy w Grecji

Atak zimy spowodował problemy komunikacyjne w całej Grecji. Na wyspach w północnej części Morza ...

Rekordowe półrocze wrocławskiego lotniska

Od stycznia do końca czerwca Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 1,6 miliona pasażerów – ...

Musement dostępny po polsku

Grupa TUI uruchomiła w internecie polską wersję platformy Musement (ang. Rozrywka). To miejsce, w ...