W biurach podróży dobry tydzień Egiptu

ROL

Egipt był trzecim pod względem liczby rezerwacji kierunkiem, który na urlop wybierali klienci biur podróży – pokazuje najnowszy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki

Miniony tydzień przyniósł ponownie duży wzrost sprzedanych wyjazdów. Po piątym tygodniu tego roku (przełom stycznia i lutego), kiedy nadwyżka nad tym samym okresem roku 2017 wyniosła tylko – jak łatwo przyzwyczaić się do dużych skoków sprzedaży! – 10,9 procent („Słabszy tydzień w biurach podróży”) w ostatnim tygodniu system rezerwacyjny MerlinX, na podstawie którego powstają raporty Polskiego Związku Organizatorów Turystyki ,odnotował sprzedaż wycieczek większą o 24,8 procent. A w najważniejszych z punktu widzenia biur podróży statystykach wyjazdów lotniczych był on jeszcze większy, bo sięgnął 28,8 procent. Dużo słabiej rosły rezerwacje w kategorii podróży autokarowych i z dojazdem własnym – odpowiednio o 9,4 i 6,5 procent.

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.

Ciekawe były też przetasowania w tabeli popularnych krajów na wyjazdy. Na trzecie miejsce po Grecji i Turcji wskoczył Egipt. Za nim uplasowała się Hiszpania przed Bułgarią, która z kolei tydzień wcześniej zajmowała miejsce trzecie. Pozostałe miejsca w tabeli miały Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia (w poprzednim tygodniu Malta). Widać coraz wyraźniej, że Tunezja zadomawia się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów. Zresztą jak pokazuje wykaz z wynikami skumulowanej sprzedaży, Tunezja przesuwa się systematycznie w górę tabeli. Pięć tygodni temu zajmowała 19 miejsce, cztery tygodnie temu 17., trzy tygodnie temu 15., a w zeszłym tygodniu już 13.

Jej udział w całej sprzedaży wynosił 1,2 procent (nieco więcej niż Maroka, ale mniej niż Tajlandii). Dla porównania – pierwsza na liście Grecja miała po ostatnim tygodniu, według raportu PZOT, 22,1 procent udziału, Turcja 14,7 procent, Hiszpania 11 procent, Egipt 9,4 procent, a Bułgaria 6,7 procent.

W średnich cenach imprez turystycznych w ostatnim tygodniu obyło się bez rewolucji chociaż trzeba odnotować, że większość cen spadła. Spadki nie były jednak duże, raczej oznaczyły pewne korekty. Nie obyło się jednak bez kilku spektakularnych przecen. I tak średnia cena zarezerwowanej wycieczki na Majorkę (2935 zł) straciła z tygodnia na tydzień 15 procent wartości, przy czym, jak pisaliśmy dwa tygodnie temu, wcześniej w takiej samej skali kierunek ten podrożał. Inaczej było w wypadku Korfu (2200 zł) i Rodos (2386 zł), które niespodziewanie straciły – pierwsza 13,5 procent, a druga 13,1 procent ceny. Mocno traciła też wartość Warna (1851 zł) – 8 procent.

Zmiana średniej ceny wyjazdów – wybrane kierunki, ostatnie tygodnie.

Źródło wykresów: PZOT

*Raport obejmuje 6. tydzień roku, czyli okres od 5 do 11 lutego 2018 roku i dotyczy sprzedaży wyjazdów na sezon zaczynający się 1 listopada 2017 roku, a kończący się 31 października 2018 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX, przez który przechodzi prawdopodobnie ponad połowa sprzedaży wyjazdów organizowanych przez polskie biura podróży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

200 tysięcy pasażerów na Mazurach

Liczba pasażerów, korzystających z portu lotniczego w Szymanach, od momentu uruchomienia lotniska w styczniu ...

Golden Tulip Gdańsk Residence ma nowego zastępcę dyrektora

Krzysztof Pyza, który przez ostatnie 15 lat pracował w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott, ...

Agenci ETI pływali po Nilu

Biuro podróży ETI, specjalizując się w wyjazdach do Egiptu, zaprosiło 20 agentów turystycznych z ...

Wizz Air wychodzi z Poznania, ale umacnia się w Gdańsku

Węgierski przewoźnik ogłosił dzisiaj, że w ramach optymalizacji działalności zamknie bazę w Poznaniu, a ...

TUI – na półrocze większy obrót, mniejszy zysk

Z finansowego podsumowania pierwszego półrocza Grupy TUI wynika, że mimo zwiększenia obrotów, zysk operacyjny ...

Orbis podmienia marki w Ursusie – zamiast ibisa będzie Mercure

Hotel Mercure Warszawa Ursus Station miał być pierwotnie hotelem sieci ibis. W trakcie trwania ...