Upadek touroperatora pomógł TUI

AFP

Dzięki upadkowi linii lotniczej i touroperatora Monarch, TUI powiększył swój udział w rynku brytyjskim. Bankructwo konkurenta spowodowało m.in. wzrost sprzedaży przez internet

Od czasu, kiedy w październiku zeszłego roku upadła linia lotnicza i touroperator Monarch, TUI „zdecydowanie przejmuje udziały” w Wielkiej Brytanii – twierdzi prezes Grupy TUI Friedrich Joussen, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Zdaniem Joussena „jeden gracz mniej na rynku” to szansa dla jego firmy na powiększenie działalności na wyspach. Prezes podaje, że częściowo także dzięki temu bankructwu koncern był w stanie zwiększyć sprzedaż przez internet. Teraz stanowi ona 65 procent obrotu generowanego w tym kraju. – Jesteśmy efektywni w sieci, a rezerwacje on-line w Wielkiej Brytanii rosną – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Agenci najwięcej wydają na pensje

Największą część wydatków niemieckich agentów turystycznych nadal stanowią pensje. W minionym roku w większych ...

Brakuje wyjazdów dla niepełnosprawnych

Co drugi turysta niepełnosprawny uważa, że podróżowanie jest dla niego bardzo trudne, lub wręcz ...

LOT zwiększa liczbę rejsów do Tel Awiwu

LOT uruchomi od 10 marca połączenie do Tel Awiwu z Rzeszowa i zwiększy liczbę ...

Rainbow: Mamy więcej klientów na zimę

Zarząd spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow poinformował w raporcie, że sprzedał już ...

Moskwa dopłaci do zagranicznych gości

Władze Moskwy ogłosiły program dopłat dla biur podróży, które pozyskały zagranicznych turystów. Za każdą ...

Szybko rośnie liczba gości i nowych hoteli

Z turystycznej bazy noclegowej w Polsce skorzystały w zeszłym roku 32 miliony gości. To ...