TUI rośnie zgodnie z planem

Filip Frydrykiewicz

O 7,2 procent wyższy obrót, zysk operacyjny większy o 26 procent, sprzedaż oferty letniej zgodna z oczekiwaniami – podsumowuje pierwsze półrocze Grupa TUI

Grupa TUI podsumowała pierwsze półrocze roku rozliczeniowego 2017/2018. Wynika z niego, że sprzedaż wzrosła w tym czasie o 7,2 procent rok do roku, do 6,81 miliarda euro, zysk operacyjny (EBITA) zwiększył się natomiast o 26 procent, do 158,6 miliona euro (TUI podkreśla, że o tej porze roku strata w firmach turystycznych jest zjawiskiem normalnym).

Poza kursami walut i wcześniejszym terminem świąt wielkanocnych na wynik wpływ miały niewypłacalność linii lotniczej Niki (należała do Air Berlin, która w lecie zeszłego roku zbankrutowała) i sprzedaż udziałów w sieci hoteli RIU. Rezultaty pozwalają szacować, że na koniec roku zysk operacyjny wzrośnie o co najmniej 10 procent.

– W TUI rosną obroty i zyski. Grupa inwestuje nadal zarówno w statki wycieczkowe jak i w hotele – mówi prezes Grupy TUI Fritz Joussen, dodając że dzięki najmłodszej flocie na rynku TUI Cruises wyznacza nową jakość w podróżach morskich. Rada nadzorcza spółki dała zielone światło do budowy trzeciej jednostki przez armatora, Hapag-Lloyd Cruises. Statek ma być gotowy w 2021 roku.

Prezes Joussen podkreśla, że firma notuje dobrą sprzedaż na sezon letni, zgodną z oczekiwaniami. Dobre wyniki udaje się osiągnąć dzięki dopasowaniu oferty do potrzeb rynku, co odnosi się zarówno do własnych hoteli jak RIU, Robinson i TUI Blue, jak i do floty statków wycieczkowych. Szczególnie ten ostatni segment daje świetne perspektywy, bo Europejczycy coraz chętniej spędzają wakacje na morzu. Wśród nowych klientów znajdują się młodsi turyści i rodziny z dziećmi, a to gwarantuje rozwój w najbliższych pięciu latach.

W 2018, 2019 i 2023 roku do floty spółek należących do koncernu dołączą kolejne jednostki. Na znaczeniu rośnie też segment rejsów ekspedycyjnych, w TUI realizowany przez Hapag-Lloyd.

Nadal bardzo istotnym motorem napędzającym rozwój grupy są hotele własne. TUI jest właścicielem lub udziałowcem takich marek jak RIU, Robinson, TUI Magic Life i TUI Blue. Łącznie koncern dysponuje ponad 380 obiektami, oferta jest nadal rozbudowywana, w zeszłym tygodniu otwarte zostały kolejne hotele TUI Blue w tureckim Marmaris i na Majorce. Sieć RIU rozwija się natomiast nie tylko w Europie, ale też na Karaibach i w Azji Południowo-Wschodniej.

TUI kładzie też nacisk na zarabianie na klientach w miejscach, gdzie spędzają urlop. W pierwszym półroczu liczba gości obsłużonych przez spółkę TUI Destination Experiences wzrosła o 5 procent, zysk operacyjny na bazie stałych kursów walut wyniósł – 7,6 miliona euro.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz katalog? Dostaniesz taki, jak lubisz

Katalog, w którym znajdą się tylko wycieczki i kierunki wybrane przez klienta, opatrzony jego ...

Sindbad i Agat w sojuszu autokarowym

Od 23 kwietnia na stronach przewoźników autokarowych Sindbad i Agat będą obowiązywać ujednolicone rozkłady ...

Prezes LOT-u: Strajk będzie nielegalny

Działania związkowców są nielegalne ze względu na liczne formalne uchybienia. A pytanie referendalne wprowadzało ...

TUI Russia z ambitnymi planami

350 tysięcy turystów chce w tym roku obsłużyć TUI Russia. Wielu z tych, którzy ...

Linia lotnicza musi zapłacić odszkodowanie za odwołany lot

Przewoźnik lotniczy ma obowiązek wypłacić pasażerom odszkodowanie, jeśli nie poinformował ich zawczasu, czyli co ...

Świnoujski Radisson Blu ma już pierwszy pokój

Pierwsi goście przyjadą do świnoujskiego Radissona w lipcu. Czekać na nich będzie 340 pokojów ...