TUI kończy współpracę z Wakacjami.pl

Filip Frydrykiewicz

Od stycznia wyjazdy biura podróży TUI znikną z oferty Wakacji.pl. Touroperator zrezygnował ze współpracy z tą największą z sieci agencyjnych w Polsce

Potwierdziły się nieoficjalne informacje krążące w branży od trzech miesięcy – TUI Poland wypowiedział umowę Wakacjom.pl. Zerwanie umowy nastąpiło jeszcze we wrześniu, ale ponieważ obowiązywał trzymiesięczny okres wypowiedzenia, do końca grudnia oferty wyjazdów z tym biurem podróży można jeszcze znaleźć na stronie Wakacje.pl i w biurach stacjonarnych tego agenta.

– Nie pierwszy raz TUI wycofuje się z Wakacji.pl i jak zawsze nie komentujemy procesu negocjacji z naszymi partnerami – mówi nam prezes Wakacji.pl Dariusz Górzny. – Mamy propozycji wyjazdów ponad stu biur podróży na naszej platformie i użytkownicy, podobnie jak miało to miejsce w przeszłości, nie odczują istotnego zubożenia oferty.

Spółka Wakacje.pl jest właścicielem największej na polskim rynku porównywarki internetowej i platformy sprzedaży ofert turystycznych, a zarazem największej sieci salonów stacjonarnych, liczącej blisko 250 biur działających pod markami Wakacje.pl i My Travel.

Biuro TUI Poland znane jest od zeszłego roku z oferowania bardzo niskich cen na swoje wyjazdy. Tak niskich, że doprowadziło to do oskarżeń innych touroperatorów o stosowanie dumpingu. Niskie ceny przyciągają jednak klientów. To powoduje również, że o możliwość współpracy z tym touroperatorem zabiegają agenci turystyczni. Ten jednak nie z każdym chce zawierać umowy, bardzo starannie dobiera partnerów handlowych.

– Mamy umowy na nowy rok ze wszystkimi najważniejszymi touroperatorami na polskim rynku, w tym z TUI – mówi rzecznik prasowy Travelplanet.pl Jarosław Kałucki. Nie chce jednak powiedzieć, czy umowa z TUI była renegocjowana przed odnowieniem jej na kolejny sezon. – W naszych relacjach nic się nie zmienia – zapewnia.

Wiosną tego roku udało się po wielu miesiącach starań nawiązać współpracę z TUI portalowi z wycieczkami Traveligo.pl. – Klient serwisu internetowego to klient dobrze zorientowany w cenach, szukający głównie okazyjnej oferty – wyjaśnia prezes i właściciel tego portalu Paulina Szulc. – Dzięki temu, że mamy umowę z TUI udaje nam się go zatrzymać, bo inaczej szukałby takich wyjazdów poza naszym biurem. Odkąd podjęliśmy współpracę z TUI przybyło nam też nowych klientów – dodaje.

Mniej szczęścia miał Fly.pl, który starał się o umowę z TUI kilka miesięcy temu. – Współpracujemy z największymi biurami podróży w kraju, chcieliśmy więc uzupełnić tę paletę ofertami TUI Poland. Po rozmowach podjęta została jednak decyzja o nienawiązywaniu współpracy i że pozostajemy w kontakcie, na wypadek gdyby sytuacja uległa zmianie – relacjonuje prezes Fly.pl Grzegorz Bosowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rosną pensje w brytyjskiej turystyce

O 3,16 procent wzrosło średnie wynagrodzenie w turystyce w Wielkiej Brytanii. Przeciętnie w branży ...

Stany Zjednoczone i Chiny przodują w inwestycjach hotelarskich

Stany Zjednoczone i Chiny to kraje, w których powstaje najwięcej hoteli. Wśród miast z ...

FlixBus z 40 milionami pasażerów

W 2017 roku FlixBus odnotował 40 milionów przewiezionych pasażerów, w tym 2,5 miliona w ...

Lotnisko w Radomiu szuka inwestorów

Port Lotniczy Radom wciąż szuka podmiotu, który zainwestuje w niego 130 milionów złotych. Z ...

Egipt podwoił liczbę turystów

7,5 miliona turystów odwiedziło Egipt od stycznia do listopada 2017 roku. I choć statystyki ...

Condor zadowolony ze sprzedaży biletów na Lato 2020

Należąca do zbankrutowanego Thomasa Cooka niemiecka linia lotnicza Condor z powodzeniem sprzedaje miejsca w ...