W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

Nelly Kamińska

W styczniu Turcja była jedynym kierunkiem, który w Niemczech sprzedawał się lepiej niż rok wcześniej. Obroty ze sprzedaży pozostałych popularnych krajów i regionów zmalały

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Szczegółowa analiza sprzedaży z podziałem na biura stacjonarne i internetowe pokazuje, że w wypadku tych ostatnich lepszy wynik niż przed rokiem osiągnęły, poza Antalyą, również Lanzarote i Kos, Gran Canaria utrzymała zeszłoroczny poziom.

U klasycznych agentów turystycznych Riwiera Turecka sprzedawała się tak jak w styczniu 2018 roku, pozostałe kierunki notowały spadki. Skumulowany obrót pochodzący z rezerwacji wszystkich dziesięciu kierunków jest według Amadeus Leisure IT o 10 procent mniejszy rok do roku. W biurach internetowych obroty zmalały o 3 procent, a w stacjonarnych o 16 procent.

Ponadto zestawienie sprzedaży w obu kanałach pokazuje duże różnice w wartości zakupów. Podczas gdy wyjazd do Turcji kosztował w sieci średnio 696 euro, to u klasycznego agenta już 832 euro. W wypadku Majorki wartości te wyniosły odpowiednio 648 i 771 euro, Hurghady – 702 i 839 euro.

Ogólnie w internecie cena rezerwacji na osobę nie przekroczyła tysiąca euro dla któregokolwiek kierunk z pierwszej dziesiątki, u tradycyjnych sprzedawców była natomiast większa w wypadku Fuerteventury, Gran Canarii, Teneryfy i Rodos.

Według wstępnych szacunków touroperatorów w lutym wyniki mają się poprawić.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spółka Tatry Mountain Resorts wchodzi na alpejski lodowiec

Słowacka spółka Tatry Mountain Resorts (TMR) przejęła ośrodek narciarski Mölltaler Gletscher i siostrzany ośrodek ...

Rządy ostrzegają turystów przed Iranem

Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Stany Zjednoczone to tylko niektóre kraje, które odradzają podróże do ...

Rainbow zmienił Fat Baby na Brasil

Agencja marketingowa Brasil będzie w najbliższym czasie przygotowywać kampanie reklamowe biura podróży Rainbow. Mają ...

PKP PLK przebuduje Gdańsk Główny

Dwa perony stacji Gdańsk Główny przejdą kompleksową przebudowę, zostaną wyposażone m.in. w windy i ...

Andryszak chce więcej sprzedawać przez internet

Prezes TUI Deutschland Marek Andryszak zapowiada położenie większego nacisku na sprzedaż wycieczek w internecie. ...

Grupa TUI z dwucyfrowym zyskiem

Ponad 20 milionów klientów, 19,2 miliarda euro przychodu i 12 procent zysku operacyjnego – ...