W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

W styczniu Turcja była jedynym kierunkiem, który w Niemczech sprzedawał się lepiej niż rok wcześniej. Obroty ze sprzedaży pozostałych popularnych krajów i regionów zmalały

Publikacja: 26.02.2019 06:44

W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

Foto: Nelly Kamińska

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Szczegółowa analiza sprzedaży z podziałem na biura stacjonarne i internetowe pokazuje, że w wypadku tych ostatnich lepszy wynik niż przed rokiem osiągnęły, poza Antalyą, również Lanzarote i Kos, Gran Canaria utrzymała zeszłoroczny poziom.

U klasycznych agentów turystycznych Riwiera Turecka sprzedawała się tak jak w styczniu 2018 roku, pozostałe kierunki notowały spadki. Skumulowany obrót pochodzący z rezerwacji wszystkich dziesięciu kierunków jest według Amadeus Leisure IT o 10 procent mniejszy rok do roku. W biurach internetowych obroty zmalały o 3 procent, a w stacjonarnych o 16 procent.

Ponadto zestawienie sprzedaży w obu kanałach pokazuje duże różnice w wartości zakupów. Podczas gdy wyjazd do Turcji kosztował w sieci średnio 696 euro, to u klasycznego agenta już 832 euro. W wypadku Majorki wartości te wyniosły odpowiednio 648 i 771 euro, Hurghady – 702 i 839 euro.

Ogólnie w internecie cena rezerwacji na osobę nie przekroczyła tysiąca euro dla któregokolwiek kierunk z pierwszej dziesiątki, u tradycyjnych sprzedawców była natomiast większa w wypadku Fuerteventury, Gran Canarii, Teneryfy i Rodos.

Według wstępnych szacunków touroperatorów w lutym wyniki mają się poprawić.

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Biura Podróży
Touroperator skraca tydzień pracy. Chce mieć zadowolonych pracowników
Biura Podróży
Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe
Biura Podróży
300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon
Biura Podróży
Ceny wakacji w Turcji, Grecji i na Kanarach - w górę. Padły nowe rekordy
Biura Podróży
Strona internetowa Itaki doceniona w konkursie Mobile Trends Awards