W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

Nelly Kamińska

W styczniu Turcja była jedynym kierunkiem, który w Niemczech sprzedawał się lepiej niż rok wcześniej. Obroty ze sprzedaży pozostałych popularnych krajów i regionów zmalały

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Szczegółowa analiza sprzedaży z podziałem na biura stacjonarne i internetowe pokazuje, że w wypadku tych ostatnich lepszy wynik niż przed rokiem osiągnęły, poza Antalyą, również Lanzarote i Kos, Gran Canaria utrzymała zeszłoroczny poziom.

U klasycznych agentów turystycznych Riwiera Turecka sprzedawała się tak jak w styczniu 2018 roku, pozostałe kierunki notowały spadki. Skumulowany obrót pochodzący z rezerwacji wszystkich dziesięciu kierunków jest według Amadeus Leisure IT o 10 procent mniejszy rok do roku. W biurach internetowych obroty zmalały o 3 procent, a w stacjonarnych o 16 procent.

Ponadto zestawienie sprzedaży w obu kanałach pokazuje duże różnice w wartości zakupów. Podczas gdy wyjazd do Turcji kosztował w sieci średnio 696 euro, to u klasycznego agenta już 832 euro. W wypadku Majorki wartości te wyniosły odpowiednio 648 i 771 euro, Hurghady – 702 i 839 euro.

Ogólnie w internecie cena rezerwacji na osobę nie przekroczyła tysiąca euro dla któregokolwiek kierunk z pierwszej dziesiątki, u tradycyjnych sprzedawców była natomiast większa w wypadku Fuerteventury, Gran Canarii, Teneryfy i Rodos.

Według wstępnych szacunków touroperatorów w lutym wyniki mają się poprawić.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lotnisko w Krakowie – nowy pas startowy to nasze być albo nie być

Ponad 5,2 miliona pasażerów zamierza obsłużyć w tym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. Będzie ...

Cracovia – nowy prom pod banderą PŻB

Polska Żegluga Bałtycka, której jednostki pływają pod marką Polferries, kupiła bułgarski prom pasażersko-samochodowy, który ...

W piątek strajk ostrzegawczy pilotów Ryanaira

Piloci irlandzkiej linii lotniczej Ryanair mają jutro na lotniskach w Niemczech rozpocząć strajk ostrzegawczy. ...

Pietrzyk znowu osiągalny w księgarniach

Wydawnictwo Pascal przy współpracy z biurem podróży Grecos Holiday wydało właśnie drugie, uzupełnione wydanie ...

Floryda tańsza niż Hiszpania

Dla przeciętnej brytyjskiej rodziny wyjazd na wypoczynek na Florydę może okazać się dużo tańszy ...

Koronawirus panoszy się we Włoszech. Na czarnej liście dziewięć krajów

W związku z koronawirusem Główny Inspektorat Sanitarny opublikował komunikat, w którym odradza Polakom podróżowanie ...