W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

Nelly Kamińska

W styczniu Turcja była jedynym kierunkiem, który w Niemczech sprzedawał się lepiej niż rok wcześniej. Obroty ze sprzedaży pozostałych popularnych krajów i regionów zmalały

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Szczegółowa analiza sprzedaży z podziałem na biura stacjonarne i internetowe pokazuje, że w wypadku tych ostatnich lepszy wynik niż przed rokiem osiągnęły, poza Antalyą, również Lanzarote i Kos, Gran Canaria utrzymała zeszłoroczny poziom.

U klasycznych agentów turystycznych Riwiera Turecka sprzedawała się tak jak w styczniu 2018 roku, pozostałe kierunki notowały spadki. Skumulowany obrót pochodzący z rezerwacji wszystkich dziesięciu kierunków jest według Amadeus Leisure IT o 10 procent mniejszy rok do roku. W biurach internetowych obroty zmalały o 3 procent, a w stacjonarnych o 16 procent.

Ponadto zestawienie sprzedaży w obu kanałach pokazuje duże różnice w wartości zakupów. Podczas gdy wyjazd do Turcji kosztował w sieci średnio 696 euro, to u klasycznego agenta już 832 euro. W wypadku Majorki wartości te wyniosły odpowiednio 648 i 771 euro, Hurghady – 702 i 839 euro.

Ogólnie w internecie cena rezerwacji na osobę nie przekroczyła tysiąca euro dla któregokolwiek kierunk z pierwszej dziesiątki, u tradycyjnych sprzedawców była natomiast większa w wypadku Fuerteventury, Gran Canarii, Teneryfy i Rodos.

Według wstępnych szacunków touroperatorów w lutym wyniki mają się poprawić.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Accor nie marnuje jedzenia

Grupa hotelowa Accor rozpoczęła współpracę z twórcami aplikacji „Too Good To Go”, dzięki której ...

Qatar Airways dowiozą pasażerów pociągiem

Niemieccy pasażerowie, którzy chcą lecieć Qatarem Airways z Frankfurtu, Monachium lub Berlina, mogą teraz ...

Ruszyło głosowanie na Najlepszy Produkt Turystyczny

Do ostatniego kliknięcia pozostanie niewiadomą, kto zwycięży w tegorocznym głosowaniu internautów w konkursie na ...

LOT ogranicza na zimę kierunki. Za mały popyt

Duesseldorf, Luksemburg, Mediolan i Wiedeń – do tych miast LOT nie będzie latał od ...

Udane Nowe Trendy w Turystyce 2017

Czy firmy turystyczne dobrze sobie radzą w mediach społecznościowych? Czy aplikacje turystyczne przejdą do ...

Greckie wakacje najczęściej z kłopotami

Pomocy ubezpieczyciela w lipcu najczęściej potrzebowali turyści wypoczywający w Grecji, Chorwacji, Bułgarii i Hiszpanii ...