Szybkość gwarancją sukcesu w internecie

Bloomberg

Ponad jedna trzecia internautów porzuca stronę, jeśli musi czekać dłużej niż sekundę na jej otwarcie. Tymczasem średnia dla stron firm turystycznych wynosi 3,5 sekundy – zwraca uwagę ekspert

Specjalista od spraw mobilnych w Google’u Julius Schröder tłumaczył uczestnikom kongresu zorganizowanego przez redakcję niemieckiego magazynu branżowego „FVW”, że firmy, które chcą odnieść sukces w internecie, muszą zadbać, by ich strony szybko się ładowały. Większość użytkowników przegląda, kupuje i zamawia towary przez smartfony. Trend jest znany, to, co się zmienia, to spadająca koncentracja internautów, którzy coraz częściej rezygnują z przeglądania stron, jeśli ładują się one dłużej niż sekundę. Tak robi ponad jedna trzecia z nich, ponad połowa rezygnuje po dwóch sekundach. Tymczasem średnia dla stron branży turystycznej to 3,5 sekundy. To oznacza, że wielu przedsiębiorców traci klientów.

Ekspert zaleca, żeby przede wszystkim ocenić własną stronę z perspektywy klienta. Tylko w ten sposób można określić, co nie funkcjonuje, co przeszkadza, czy zwyczajnie kiepsko wygląda. Po drugie w firmie trzeba stworzyć kulturę działania, do której należy też ustalenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych osób. Dzięki temu wiadomo, kto ma skupić się na funkcjonowaniu strony. Po trzecie trzeba umiejętnie wybierać rozwiązania, które pomogą np. zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji. Inaczej mówiąc, ważne jest, aby możliwie dużo osób przywiązać do marki. Do tego służą progresywne aplikacje. Chodzi o responsywne strony internetowe, które działają podobnie jak aplikacja. Ich zaletą jest, że raz ściągnięte, mogą być przeglądane również bez dostępu do internetu.

Schröder podpowiada też, jak nie stracić użytkownika, kiedy przez chwilę nie będzie miał dostępu do sieci. Za przykład podaje Trivago – na taką okoliczność serwis wyświetla zagadkę, a kiedy urządzenie przyłączy się do internetu, strona jest ponownie ładowana.

Google stworzył natomiast AMP, accelerated mobile pages. Chodzi o strony, które dzięki temu, że mają odchudzony kod, ładują się szybciej nawet przy wolniejszym internecie. Technologia ta pomaga skrócić czas wyświetlenia treści.

Mogą Ci się również spodobać

Baleary nie chcą palaczy na plażach

Ministerstwo Zdrowia Balearów zachęca gminy do wprowadzania zakazu palenia papierosów na plażach. Czy i ...

Polacy nie chcą latać raz do roku

36 procent Polaków, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy latali samolotem, podróżuje w ten ...

Będzie serial o zasypanym hotelu w Abruzji

Dwa tygodnie po wydobyciu ciała ostatniej z 29 ofiar lawiny, która zeszła na hotel ...

Amadeus: Przyszłość turystyki zależy od polityki

Cyfrowi asystenci, nowe kanały płatnicze czy sztuczna inteligencja mogą pchnąć branżę turystyczną na nowe ...

Brytyjczycy ufają agentom turystycznym

Ułatwiony proces rezerwacji, większa pewność, że wyjazd się odbędzie, i oszczędność czasu – to ...

Agenci! Zabezpieczcie się przed skutkami ustawy

Agenci muszą się zabezpieczyć na wypadek, gdyby touroperatorzy nie przygotowali informacji, które w świetle ...