Mniejsze hotele w Turcji, także bez all inclusive, odkrywanie Afryki Północnej i więcej wakacji rodzinnych, łączących pokolenia – to trendy, jakie widać już w sprzedaży wyjazdów na przyszły rok
Zaobserwował je Thomas Cook w raporcie przygotowanym na podstawie danych rezerwacyjnych z Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że jednym z wygranych kolejnych wakacji będzie Turcja. Już w tym roku kierunek zyskał bardzo na popularności i wszedł na drugie miejsce w rankingach sprzedaży touroperatora. Okazuje się, że turyści wcale nie poszukują tylko wielkich resortów z all inclusive, z których słynie ten kraj, ale chcą zamieszkać też w mniejszych miejscowościach i w niewielkich hotelach, oferujących nocleg i śniadanie. W tym pierwszym segmencie touroperator notuje 12-procentowy wzrost sprzedaży wyjazdów do Dalyanu i 7-procentowy do Ozdere. Zwiększyła się także liczba zamówień pobytów z samym śniadaniem (14 procent rok do roku) i bez wyżywienia (11 procent). Cook podkreśla też, że Turcja jest krajem, do którego powraca najwięcej klientów w porównaniu z innymi kluczowymi kierunkami.
Kolejnym trendem jest większa skłonność klientów Cooka do odkrywania Afryki Północnej. Już tego lata liczba wyjazdów rodzinnych do Tunezji wzrosła ponad dwukrotnie (Cook nie podaje konkretnych liczb), a na nadchodzącą zimę o 50 procent. Skumulowane wyniki pokazują wzrost sprzedaży tego kierunku o 25 procent rok do roku.
Rośnie też znaczenie Maroka, w tym sezonie letnim 49 procent rezerwacji dotyczyło rodzin, w przypadku Egiptu wskaźnik ten przekroczył nawet 50 procent. Klienci chętnie wybierają się na zwiedzanie suków w Marrakeszu i zamawiają wycieczki połączone z degustacją lokalnych dań serwowanych na pustyni.
Jako trzeci trend na przyszłe lato Thomas Cook wskazuje wyjazdy wielopokoleniowe. Chodzi o podróże, w których uczestniczą dziadkowie, rodzice i wnuki. Touroperator podaje, że 64 procent rodzin albo już podróżuje w ten sposób, albo to rozważa. Dla porównania w 2017 roku odsetek ten wyniósł 57 procent. W tym kontekście biuro zwraca jednak uwagę na pewną zmianę – ponieważ wakacje trwają dość długo i są kosztowne, w przyszłości więcej osób może decydować się wysłać na zagraniczne wczasy pociechy tylko z dziadkami. Firma podaje, że 37 procent Brytyjczyków albo stosuje już ten model, albo go rozważa.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.