Orbis z lepszymi wskaźnikami

Filip Frydrykiewicz

Przychody hotelarskiej grupy w III kwartale zwiększyły się w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku o 7,2 procent, osiągając 406,1 miliona złotych.

W trzech pierwszych tegorocznych kwartałach obroty przekroczyły miliard złotych i były o 3,4 procent większe niż rok wcześniej.

W III kwartale grupa poprawiła najważniejsze wskaźniki operacyjne. Wskaźnik RevPAR (przychody na jeden dostępny pokój) wzrósł o 6 ,1 procent, do 227,6 złotego, dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 5,9 procent, do 281 złotych i nieznacznie wyższej frekwencji w hotelach grupy o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z zeszłym rokiem (wyniosła 81 procent).

W pierwszych trzech kwartałach wskaźnik RevPAR wzrósł o 4,3 procent, do 200,2 złotego przy wzroście średniej ceny za pokój o 3,7 procent, do 270,5 złotego i wyższej o 0,3 proc. frekwencji (wyniosła 74 proc.).

CZYTAJ TEŻ:  Orbis zmienił adres

Pełny raport wynikowy za III kwartał grupa opublikuje 30 października.

Podczas piątkowej sesji za papiery Orbisu płacono na giełdzie około 109,50 złotego, co oznacza brak zmiany względem ceny odniesienia z poprzedniej sesji.

Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. Orbis miał w sieci łącznie 136 hoteli zlokalizowanych w 13 krajach naszego regionu dysponujących prawie 22 tysiące pokojów.

Mogą Ci się również spodobać

Wenecja – obiad za 500 euro oburzył turystów

Troje turystów z Wielkiej Brytanii napisało list protestacyjny do burmistrza Wenecji, informując go o ...

IGHP ma nową szefową na Dolnym Śląsku

Joanna Stypa-Loręc została nową dyrektor regionalną Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w województwie dolnośląskim. Na ...

IGHP ma nowego dyrektora w Wielkopolsce

Dyrektor hotelu Mercure Poznań Centrum Marcin Procajło został dziś dyrektorem regionalnym Izby Gospodarczej Hotelarstwa ...

Betlej: Turystyka potrzebuje wyższych płac

Bez podniesienia wynagrodzeń w sferze budżetowej turystyce wyjazdowej grozi wyhamowanie. Czy rząd będzie hojny ...

Norwegian kończy latanie przez Atlantyk

Norweski przewoźnik ogłosił, że z powodu kłopotów spowodowanych uziemieniem boeingów 737 MAX kończy z ...

Jakość biura podróży to jakość danych klientów

Agenci muszą zbierać od klientów jak najwięcej danych, bo na ich podstawie można tworzyć ...