W dziesiątej edycji konkursu organizowanego przez redakcję miesięcznika „Hotelarz” drugie miejsce w głosowaniu 30-osobowego jury zajęły ex aequo Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim i Fabryka Wełny Hotel & Spa w Pabianicach, a trzecie Mercure Kraków Stare Miasto i Przystań Hotel & Spa w Olsztynie.

Zwycięski hotel Indigo został otwarty we wrześniu zeszłego roku i jest pierwszym obiektem tej marki w Polsce. Powstał w sąsiedztwie Akademii Sztuk Pięknych, na której studiowali m.in. Matejko, Wyspiański i Nowosielski, więc stylistycznie odwołuje się do historii polskiego malarstwa. Mieści się w odrestaurowanej XIX-wiecznej kamienicy, w której zachowano oryginalne mozaika posadzki, kafle starych pieców, drewniane belki stropowe i wykonaną z piaskowca klatkę schodową.

-Niesamowite wnętrza. Bardzo różnorodne i ciekawie rozwinięte ujęcie motywu przewodniego. Sztuka i malarstwo otaczają ze wszystkich stron w niebanalnej i nowoczesnej oprawie –  uzasadnia wybór Luiza Jodłowska z pracowni EC-5 Architekci, cytowana w komunikacie prasowym „Hotelarza”. – Hotel z charakterem. Przemyślana i dopracowana koncepcja i motyw przewodni. Nawiązanie do historii polskiego malarstwa w tym miejscu to strzał w dziesiątkę – dodaje Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

We wcześniejszych edycjach „Hotelu z pomysłem” zwyciężały m.in.: andel’s Łódź, Puro Gdańsk i Wrocław, Hilton Gdańsk, Narvil, Arłamów, Krasicki i Poziom 511. Głównym kryterium wyboru, którym kierują jurorzy, jest wyrazisty pomysł, jaki obiekt ma na siebie i na swoją obecność na rynku noclegowym. Tak jury, jak i internauci głosują na obiekty, które wyróżniają na tle innych pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań i innowacyjnej oferty.