Na potrzeby plebiscytu The Booking.com Guest Review Award przeanalizowano ponad 110 milionów ocen pozostawionych przez klientów tego portalu. W tym roku nagrody przyznano łącznie 355 535 obiektom znajdującym się w 205 krajach i regionach. Najwięcej z nich trafiło do Włoch (53 tysiące), na kolejnych miejscach znalazły się Stany Zjednoczone (24,7 tysiąca), Francja (23 tysiące), Niemcy (18,2 tysiąca), Hiszpania (18 tysięcy), Wielka Brytania (16,5 tysiąca), Austria (12,6 tysiąca), Grecja (12,4 tysiąca), Chorwacja (12,2 tysiąca) i Polska (10,3 tysiąca).

Wśród miejsc, które otrzymały maksymalną liczbę punktów (10), największy udział miały apartamenty, domy wakacyjne i wille. Łącznie stanowiły one 70 procent spośród 486 obiektów opatrzonych najwyższą notą. Booking.com komentuje, że wynik ten nie jest zaskakujący, ponieważ w ostatnim badaniu przeprowadzonym na próbie tysiąca osób z 17 krajów okazało się, że 70 procent ankietowanych najbardziej ceni sobie zakwaterowanie, w którym czuje się jak w domu. 59 procent pytanych stwierdziło też, że lubi nawiązywać relacje osobiste z gospodarzami lub pracownikami obiektów. Dla większości ankietowanych (91 procent) ważna jest również profesjonalna obsługa.

– Dzięki opiniom, których na naszej platformie jest już ponad 110 milionów, nie tylko umożliwiamy podróżnym znalezienie idealnego zakwaterowania, lecz także wspieramy właścicieli obiektów, pomagając im poznawać zmieniające się oczekiwania klientów, włączając w to informacje, czego goście potrzebują najbardziej i co może zostać ulepszone – mówi Remco van Zanten, dyrektor działu usług partnerskich w Booking.com.

Obiekty, które chcą otrzymać nagrodę, muszą osiągnąć średnią ocen w wysokości co najmniej 8 punktów pochodzącą z minimum 10 ocen. Klienci, którzy korzystają z zakwaterowania zarezerwowanego na Booking.com, po pobycie proszeni są o jego ocenę w sześciu kategoriach: czystość, komfort, położenie, wyposażenie, obsługa i stosunek ceny do jakości.

Z badania Booking.com wynika, że wśród najważniejszych elementów wpływających do dobrą ocenę obiektu wymieniane są: wygodne łóżko (80 procent odpowiedzi), malowniczy widok (60 procent), darmowe Wi-Fi (52 procent), dobre przybory toaletowe (39 procent), miękkie poduszki (35 procent), a także duży wybór posiłków w ramach serwisu pokojowego (28 procent).