Polska wśród przebojów Booking.com

Pixabay

Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów z najwyżej ocenianymi obiektami noclegowymi – podaje serwis rezerwacyjny Booking.com

Na potrzeby plebiscytu The Booking.com Guest Review Award przeanalizowano ponad 110 milionów ocen pozostawionych przez klientów tego portalu. W tym roku nagrody przyznano łącznie 355 535 obiektom znajdującym się w 205 krajach i regionach. Najwięcej z nich trafiło do Włoch (53 tysiące), na kolejnych miejscach znalazły się Stany Zjednoczone (24,7 tysiąca), Francja (23 tysiące), Niemcy (18,2 tysiąca), Hiszpania (18 tysięcy), Wielka Brytania (16,5 tysiąca), Austria (12,6 tysiąca), Grecja (12,4 tysiąca), Chorwacja (12,2 tysiąca) i Polska (10,3 tysiąca).

Wśród miejsc, które otrzymały maksymalną liczbę punktów (10), największy udział miały apartamenty, domy wakacyjne i wille. Łącznie stanowiły one 70 procent spośród 486 obiektów opatrzonych najwyższą notą. Booking.com komentuje, że wynik ten nie jest zaskakujący, ponieważ w ostatnim badaniu przeprowadzonym na próbie tysiąca osób z 17 krajów okazało się, że 70 procent ankietowanych najbardziej ceni sobie zakwaterowanie, w którym czuje się jak w domu. 59 procent pytanych stwierdziło też, że lubi nawiązywać relacje osobiste z gospodarzami lub pracownikami obiektów. Dla większości ankietowanych (91 procent) ważna jest również profesjonalna obsługa.

– Dzięki opiniom, których na naszej platformie jest już ponad 110 milionów, nie tylko umożliwiamy podróżnym znalezienie idealnego zakwaterowania, lecz także wspieramy właścicieli obiektów, pomagając im poznawać zmieniające się oczekiwania klientów, włączając w to informacje, czego goście potrzebują najbardziej i co może zostać ulepszone – mówi Remco van Zanten, dyrektor działu usług partnerskich w Booking.com.

Obiekty, które chcą otrzymać nagrodę, muszą osiągnąć średnią ocen w wysokości co najmniej 8 punktów pochodzącą z minimum 10 ocen. Klienci, którzy korzystają z zakwaterowania zarezerwowanego na Booking.com, po pobycie proszeni są o jego ocenę w sześciu kategoriach: czystość, komfort, położenie, wyposażenie, obsługa i stosunek ceny do jakości.

Z badania Booking.com wynika, że wśród najważniejszych elementów wpływających do dobrą ocenę obiektu wymieniane są: wygodne łóżko (80 procent odpowiedzi), malowniczy widok (60 procent), darmowe Wi-Fi (52 procent), dobre przybory toaletowe (39 procent), miękkie poduszki (35 procent), a także duży wybór posiłków w ramach serwisu pokojowego (28 procent).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Warszawa wśród najnudniejszych miast Europy

Najwięcej rosyjskich turystów wynudziło się w stolicy Finlandii. Na nudę w Warszawie narzeka 7 ...

Joanna Jędrzejewska-Debortoli rozstaje się z ministerstwem

Dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki Joanna Jędrzejewska-Debortoli została dzisiaj zwolniona – ...

Wilno zamyka na wakacje swoje lotnisko

Od lipca głównym portem lotniczym Litwy będzie Kowno. Ceny na tamtejszym lotnisku już idą ...

Niemiecki UOKiK ostrzega przed agentami turystycznymi

Niemiecki Urząd Ochrony Konsumenta ostrzega przed korzystaniem z usług biur agencyjnych. Uważa, że z ...

Airbnb chce mieć własną linię lotniczą

Szef Airbnb chce, by jego firma oferowała jak najszerszy zakres usług turystycznych. W rozmowie ...

Francuzi dyskutują, jak chronić lotniska

Po udaremnionej w sobotę próbie zamachu na lotnisku Orly w Paryżu francuskie media zastanawiają ...