W hoteli wi-fi ważniejsze od jedzenia

Pixabay

Czyste pokoje, dostęp do internetu i cisza decydują o tym, że pobyt w hotelu będzie udany – wynika z badania firmy Qualtrics. Powodów do narzekań najczęściej dostarcza brud i niemiła obsługa

Qualtrics przebadała ponad tysiąc gości hotelowych z różnych krajów, by sprawdzić, co przesądza o tym, że pobyt w obiekcie noclegowym uznają oni za udany. Z analizy wynika, że dla większości pytanych (76 procent) najważniejsze jest, by pokój był czysty, z internetem (65 procent) i cichy (63 procent). Ważne są też darmowe śniadania (62 procent) i nieodpłatny parking (57 procent).

Najbardziej przeszkadzają zaś brud (66 procent), niemiła obsługa (57 procent), niewygodne łóżko (56 procent), niespodziewane opłaty (51 procent) oraz zbyt cienkie ściany lub głośne sąsiedztwo (50 procent).

82 procent pytanych przez Qualtrics uważa, że od czasu do czasu przepłaca za pobyt. Takie wrażenie najczęściej odnoszą klienci obiektów 5-gwiazdkowych. Czasem pobyt okazuje się na tyle nieudany, że doprowadza gości do łez (13 procent odpowiedzi, w tym 34 procent w grupie podróżnych korzystających regularnie z hoteli 5-gwiazdkowych). 14 procent ankietowanych twierdzi, że choć raz z powodu jakości zakwaterowania płakały im dzieci. 24 procent przyznaje natomiast, że warunki w hotelu stały się przyczyną awantury z małżonkiem lub partnerem. 18 procentach ankietowanych wspomina, że trafiło na hotel, którego jakość popsuła cały wyjazd. W grupie gości hoteli 5-gwiazdkowych o urlopie zmarnowanym przez warunki zakwaterowania mówi 34 procent ankietowanych.

Badanie ujawniło, że goście wolą od razu rozwiązywać problem nieudanego pobytu niż potem pisać negatywne komentarze w internecie. Podczas gdy 45 procent niezadowolonych gości dość szybko prosi o zmianę pokoju, a 39 procent skarży się u menedżera, 24 procent poprzestaje na zamieszczeniu negatywnej opinii w sieci. Te ostatnie mają zaś duże znaczenie znaczenie dla większości ankietowanych. Jedynie 3 procent przepytanych decyduje się na rezerwację noclegu w obiekcie ocenianym przez innych internautów na 1 gwiazdkę, a 11 procent nie boi się oceny na 2 gwiazdki. 3 gwiazdki skłaniają zaś do rezerwacji 47 procent ankietowanych.

Badanie pokazało też, jakie element wyposażenia i oferty mają dla podróżnych największe znaczenie. Wśród najczęściej wymienianych zalet hoteli znalazły się: własna restauracja (86 procent odpowiedzi), parking (83 procent), basen i spa (68 procent). Liczy się również dostęp do pomieszczeń biznesowych (92 procent), siłowni (81 procent) i baru (71 procent).

Jeśli chodzi o usługi, najwyżej cenione są możliwość wcześniejszego zakwaterowania (84 procent) i późnego wykwaterowania (82 procent). Duże znaczenie mają też warunki rezygnacji (78 procent). Ankietowani podają, że – wchodząc do pokoju – zwracają uwagę przede wszystkim na czystość (45 procent), wielkość pomieszczenia (20 procent), zapach (17 procent), jakość łóżek (5 procent) i widok z okna (5 procent). Zależy im także na serwisie pokojowym (90 procent), transporcie z lotniska i na nie (78 procent) oraz konsjerżu (63 procent).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DER Touristik nie poprawił wyniku

W roku rozliczeniowym 2017/2018 przychody DER Touristik pozostały na zeszłorocznym poziomie. Przyczyną był spadek ...

Turystyka lekko hamuje. Sytuację ratują Chińczycy

W tym roku turystyka na świecie rozwija się dobrze, ale już nie tak szybko ...

LOT ma wyniki lepsze niż planowano

Wyniki PLL LOT za pierwsze półrocze są lepsze od zapisanych w budżecie – poinformował ...

Filmowe nominacje do Oscarów pomagają hotelarzom

Według danych serwisu pośredniczącego w wyszukiwaniu noclegów Hotels.com, głośne filmy przyciągają turystów w miejsca, ...

Platforma Obywatelska: 500 złotych dla każdego na turystykę

Nie 1000 złotych dla siedmiu milionów Polaków, jak planuje rząd, ale 500 złotych dla ...

Włochy nie będą ratowały Alitalii

Włoski rząd wykluczył ratowanie upadającej Alitalii z pieniędzy publicznych. Wszystko wskazuje na to, że ...