Hotel musi zapewnić dobre warunki do pracy

Pixabay

Szybki internet bezprzewodowy, biurko, a zawsze kiedy to możliwe, także drukarka – takie są wymagania podróżujących służbowo wobec hoteli

Niemiecki Związek Turystyczny DRV przeprowadził badanie wśród osób podróżujących służbowo. Analiza „Chefsache Business Travel 2017” miała na celu określenie oczekiwań klientów wobec hoteli. Wyniki pokazały, że dla 90 procent pytanych dobrze wyposażony pokój to taki, który zapewnia dostęp do szybkiego, bezprzewodowego internetu, biurko do pracy, a najlepiej także i drukarki. Niemal tak samo ważna jest możliwość skontaktowania się z rodziną w każdej chwili. Na trzecim miejscu znalazł się wyjątkowy charakter obiektu. Badani byli pytani także o kwestie inne niż zakwaterowanie, które mają istotne znaczenie dla wyjazdu w sprawach zawodowych. 88 procent z nich odpowiedziało, że ważny jest bezproblemowy przebieg podróży z dobrymi połączeniami i dogodnymi godzinami odjazdu.

Osoby, które podróżują szczególnie często, czyli co najmniej trzy razy w miesiącu, doceniają elastyczne godziny zakwaterowania i wykwaterowania (60 procent). Znaczenie ma dla nich też zdrowe jedzenie (55 procent). Dla porównania, w grupie rzadziej podróżujących służbowo (5-6 razy w roku) nie jest to tak istotny element (25 procent odpowiedzi). Menedżerowie chętniej zatrzymują się w mniejszych hotelach, z unikatową atmosferą (71 procent) niż w dużych obiektach międzynarodowych sieci, 80 procent przywiązuje wagę do położenia pokoju, który, na przykład, nie powinien znajdować się w pobliżu windy. Dla 76 procent pytanych duże znaczenie ma też stosunek obiektów i firm transportowych do poszanowania środowiska. Co ciekawe, rok wcześniej twierdzącej odpowiedzi na pytanie o stosunek do ekologii udzieliło 84 procent badanych.

Osoby w wieku poniżej 40 lat przywiązują też wagę do oferty sportowej i wellness. 35 procent pytanych z tej grupy podkreśla, że jest to dla nich ważne, by była ona dostępna w miejscu ich zakwaterowania. Wśród podróżnych w wieku 40+ odsetek ten spada do 19 procent.

– Widzimy, że trendy notowane w poprzednich latach, nadal są widoczne – komentuje Peter Ashworth, starszy wiceprezes dla Europę Centralną i Wschodnią w Carlson Wagonlit Travel. – Rośnie znaczenie nie tylko wyposażenia pokojów umożliwiającego pracę, ale też unikatowego charakteru obiektu. Wielu podróżnych oczekuje również od hoteli biznesowych elastycznego wyznaczania godzin zakwaterowania i wykwaterowania oraz oferty sportowej i wellness – dodaje Ashworth.

W badaniu „Chefsache Business Travel 2017″ wzięło udział 110 szefów przedsiębiorstw, którzy sami często podróżują służbowo i 110 menedżerów i specjalistów z firm zatrudniających powyżej 250 osób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szczecin ma bulwar z Dźwigozaurami

Szczecinianie i turyści mogą od czwartku korzystać ze zmodernizowanego Nabrzeża Starówka, leżącego na wyspie ...

Lecisz do Kenii? Plastikowe torby zostaw w kraju

W Kenii od poniedziałku obowiązuje zakaz importowania, produkowania i używania plastikowych toreb. Za jego ...

Kolejarze chcą zostać hotelarzami

Spółki kolejowe zbudują hotele, apartamentowce i biurowce – zapowiada wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodaje, ...

Europejscy agenci walczą o równy dostęp do biletów lotniczych

Równe i przejrzyste zasady dostępu do biletów lotniczych to problem zajmujący europejskich agentów turystycznych. ...

W biurach podróży Turcja przegoniła Hiszpanię

Turcja pierwszy raz od nieudanej próby puczu w 2015 roku znalazła się przed Hiszpanią ...

Jedzenie w hotelach gorsze dla środowiska niż samoloty

Choć negatywny wpływ turystyki na środowisko rozpatrywany jest głównie przez pryzmat emisji dwutlenku węgla ...