Hilton: Stop marnowaniu mydła

Fot. materiały prasowe

Sieć hotelowa Hilton chce odzyskiwać 100 procent mydła niewykorzystanego przez gości hotelowych i produkować z niego 1,4 miliona nowych kostek rocznie.

Sieć hotelowa Hilton realizuje program odzysku mydła niewykorzystanego przez gości – jak twierdzi, największy w branży hotelarskiej – już od dekady. Dotąd udało się wyprodukować 11 milionów nowych kostek mydła, wystarczających do umycia dwóch miliardów rąk – dowiadujemy się z komunikatu. Teraz firma zapowiada rozszerzenie programu – chce odzyskiwać 100 procent mydła i produkować 1,4 miliona nowych kostek rocznie, które przekaże potrzebującym.

Każdego dnia w hotelach na całym świecie wyrzuca się 5 milionów częściowo zużytych kostek mydła.

CZYTAJ TEŻ: Accor nie marnuje jedzenia

W programie weźmie udział niemal 200 hoteli w 17 krajach Europy, w tym w Polsce. W jego realizacji pomoże Hiltonowi organizacja Clean the World działająca na rzecz dostępu do czystej wody i środków higieny. Realizuje ona program „globalnej rewolucji higienicznej” (Global Hygiene Revolution) polegający na recyklingu mydła z ponad 8 tysięcy hoteli, ośrodków wczasowych i statków. Od 2009 roku organizacja dostarczyła 50 milionów kostek mydła i 5 milionów zestawów do higieny osobistej 10 milionom osób w 127 krajach. Odzyskiem mydła z Hiltonów zajmie się już w przyszłym roku należące do Clean the World centrum recyklingowe w Amsterdamie.

– Rozszerzenie naszego programu recyklingu mydła nie tylko pomoże nam osiągnąć obrane wcześniej cele środowiskowe, lecz również przyczyni się do rozwiązania niezwykle ważnego problemu sanitarnego związanego z brakiem dostępu do wody i mydła, przez który każdego dnia umiera około 3,6 tysiąca dzieci poniżej piątego roku życia – mówi wiceprezes wykonawczy i prezes Hiltona na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Simon Vincent, cytowany w komunikacie.

– Współpraca z Hiltonem przybliży nas jeszcze bardziej do osiągnięcia naszego celu, jakim jest zapobieżenie rozprzestrzenianiu się chorób związanych z niewystarczającym poziomem higieny – dodaje założyciel i prezes Clean the World Shawn Seipler.

ZOBACZ TAKŻE: Polscy hotelarze chcą pozbyć się plastiku

Program recyklingu mydła to także jeden z punktów strategii odpowiedzialności społecznej Hiltona Travel with Purpose, która ma zmniejszać negatywny wpływ firmy na środowisko i promować ekologiczny sposób podróżowania. Strategia zakłada redukcję do 2030 roku o połowę, czyli o ponad 130 ton rocznie, ilości odpadów, które lądują na wysypiskach. W jej ramach Hilton zrezygnował już z plastikowych słomek, wykałaczek koktajlowych i mieszadełek we wszystkich swoich hotelach na całym świecie. Do końca przyszłego roku z większości Hiltonów mają też zniknąć jednorazowe opakowania kosmetyków.

W tym roku Hilton powołał też w różnych częściach świata zespoły, których zadaniem jest poszukiwanie sposobów na zmniejszenie ilości plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku w hotelach. Wedle zapewnień firmy, zespoły testują i adaptują dla branży hotelarskiej przyjazne środowisku rozwiązania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dubaj: Przyjedź i zwiedzaj tanio

Choć nasze miasto słynie z luksusu i wyrafinowanych rozrywek dla bogatych, podróżni, którzy chcą ...

Wieża Eiffla strajkuje, turyści odchodzą z kwitkiem

Personel wieży Eiffla strajkuje. Nie zgada się na nowy system rezerwowania wejść i kierowania ...

Szwecja i Kanada najlepsze dla podróżnych LGBT

Prawa mniejszości, przepisy antydyskryminacyjne i zagrożenia dla podróżnych z grupy LGBT – gejów, lesbijek, ...

Enter Air zabezpieczy się przed przejęciem

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki Enter Air związany z dopuszczeniem do obrotu akcji ...

Touroperator wyśle turystę do biura agenta

Thomas Cook i TUI rozwijają w Niemczech pomysł wielokanałowej obsługi klienta. W projekty łączące ...

Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

W ostatnich latach DER Touristik tracił udziały w niemieckim rynku turystyki wyjazdowej. Nowy prezes ...