Booking musi być przejrzystszy

Fot. Bloomberg

Do 16 czerwca tego roku Booking ma czas, żeby zmienić sposób prezentowania oferowanych noclegów, cen i rabatów na przejrzystszy. Portal zobowiązał się do tego po rozmowach z Unią Europejską.

Jak informuje niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, powołując się na organizację działającą na rzecz ochrony konsumentów, Booking po pierwsze będzie musiał wyraźnie zaznaczać, że hasło „ostatni pokój” odnosi się tylko do oferty dostępnej na portalu. Nie będzie też ograniczać promocji, jeśli po upływie wskazanego czasu prezentowane wcześniej ceny będą nadal obowiązywać.

CZYTAJ TEŻ: Booking.com może (jednak) żądać najlepszych cen

Kolejna zmiana dotyczy kolejności wyświetlania propozycji. Firma musi jasno wytłumaczy, jakie kryteria stosuje i czy za daną pozycję w wynikach wyszukiwania hotel dodatkowo jej płaci. Poza tym portal musi w jasny sposób wytłumaczyć, czy rabaty faktycznie pozwalają zaoszczędzić pieniądze.

Wspomniane zmiany są wynikiem ostrej krytyki pod adresem portalu urzędów ochrony konsumentów i branży hotelarskiej. Te pierwsze zapowiadają, że będą kontrolować, jak Booking wywiązuje się ze swoich zobowiązań.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow przez pandemię liczy straty zamiast zyski

Spadek przychodów o 75 procent wobec roku 2019 i strata netto zamiast zysku – ...

DER Touristik: Zmieniają się relacje biznesowe w turystyce. Mogą upaść biura

Branża turystyczna przyzwyczaiła się, że klient płaci za wyjazd z wyprzedzeniem. Pandemia zmieni ten ...

Betlej: A jednak Grecja

Statystyki Travelplanet.pl i Wakacje.pl mogą być przydatne w śledzeniu trendów na rynku turystyki wyjazdowej, ...

Hotele i restauracje w Niemczech walczą o przetrwanie

Mimo powrotu do działalności 60 procent firm z branży hotelarskiej i gastronomicznej walczy o ...

Doświadczony turysta wybiera zwiedzanie z biurem

Dobrze przemyślany program, sprawdzona trasa, właściwie dobrane przeloty, wygodne, ale nie za drogie noclegi ...

Niemiecka turystyka – milion noclegów więcej

Ostatni rok niemiecka branża turystyczna zaliczy do udanych. Do listopada Federalny Urząd Statystyczny odnotował ...