Dwie i trzy gwiazdki w grudniu w odwrocie

Fot. Bloomberg

Średnia cena noclegu w grudniu 2019 r. wyniosła 248,11 zł i była o 1 procent mniejsza niż w tym samym miesiącu roku 2018.

W grudniu średnia w ujęciu rok do roku spadła w trzech kategoriach obiektów – podaje w podsumowaniu swoich statystyk portal Hotele.pl. Największy spadek odnotowano w wypadku hoteli dwugwiazdkowych – o 3,23 procent, do 197,35 złotego. Niewiele mniej, bo o 2,83 procent, potaniały hotele trzygwiazdkowe. Z kolei największy wzrost średniej ceny odnotowano w obiektach nieskategoryzowanych i było to o 1,75 procent, do 230,28 złotego.

W porównaniu z grudniem roku 2018 w grudniu zeszłego roku największy wzrost udziału w rynku rezerwacji Hotele.pl zanotowały w odniesieniu do obiektów nieskategoryzowanych. Na zarezerwowanie noclegu w tego typu obiektach zdecydowało się ponad 19 procent klientów, co stanowiło wzrost o 3,40 punktu procentowego, licząc rok do roku.

Z kolei największy spadek udziału w rynku portal zaobserwował w wypadku hoteli trzygwiazdkowych. W analizowanym okresie hotele tej kategorii wybrało 45,73 procent klientów, czyli o 3,34 punktu procentowego mniej niż rok wcześniej.

W grudniu największy przyrost liczby rezerwacji zanotowano w Bielsku-Białej (wzrost o 57,6 procent), Gdańsku (wzrost o 38,8 procent) i w Białymstoku (wzrost o 25,7 procent). Natomiast miastami, w których w tym samym okresie miał miejsce największy spadek liczby rezerwacji, były Legnica (spadek o 26,1 procent), Koszalin (spadek o 22,5 procent) i Jelenia Góra (spadek o 10 procent).

Klienci Hotele.pl rezerwowali hotele średnio na 5,8 dnia przed planowaną datą przybycia do hotelu – o 0,1 dnia wcześniej niż przed rokiem.

CZYTAJ TEŻ: Booking.com: Apartamenty z gwiazdkami, jak hotele? Dlaczego nie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TUI testuje rezydenta na żądanie

TUI on demand (TUI na żądanie) to nowa usługa, która pozwoli klientom touroperatora umawiać ...

Sztokholm ma za dużo hoteli

Średnie obłożenie w sztokholmskich hotelach jest coraz mniejsze, choć w mieście nocuje coraz więcej ...

Rusza kampania promująca Dolny Śląsk w Belgii

W związku z wprowadzeniem bezpośredniego połączenia lotniczego między Belgią a Wrocławiem, biuro Polskiej Organizacji ...

Touroperatorzy do greckich hotelarzy: Chcemy 50 procent rabatu

Duże europejskie biura podróży renegocjują kontrakty na sezon letni z hotelarzami. Od tych w ...

Najlepszy klient dla biura podróży? Niemiec

Niemcy wydają na wakacje 3,8 procent swoich przychodów. To prawie dwa razy więcej niż ...

Muzeum Auschwitz potrzebuje nowego centrum obsługi odwiedzających

Budowa nowego centrum obsługi odwiedzających w Muzeum Auschwitz jest niezbędna. Obecne rozwiązania przewidziane były ...