Co drugi Polak nocuje w krajowych hotelach

Fot. Pixabay

Prawie połowa Polaków co najmniej raz w roku korzysta z hotelu w kraju – wynika z badania firmy CBRE. Pobyt częściej ma charakter prywatny niż służbowy i trwa średnio dwie-trzy noce.

W 2019 roku 48 procent Polaków spędziło co najmniej jedną noc w hotelu w Polsce – podaje w komunikacie CBRE, firma doradcza i inwestycyjna działająca w branży nieruchomości komercyjnych.

75 procent respondentów wskazało, że ich pobyt miał charakter wypoczynkowy, 13 procent, że służbowy, a 10 procent, że oba. 54 procent badanych zatrzymuje się w hotelu na dwie-trzy noce, 25 procent na więcej niż cztery noce, a 15 procent na jedną noc.

CZYTAJ TEŻ: Klienci hoteli coraz bardziej wymagający

– Od 2009 roku liczba noclegów w hotelach w Polsce rośnie. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od stycznia do października 2019 roku przekroczyła ona 38,2 miliona i była o 6,7 procent większa w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – mówi dyrektor działu hotelowego w CBRE Rafał Rosiejak, cytowany w komunikacie.

– Z naszych prognoz wynika, że cały rok zakończymy rekordowym wynikiem zbliżonym do 45 milionów noclegów, z czego 70 procent to noclegi Polaków. Dalszego wzrostu można się spodziewać w kolejnych latach, co oczywiście przełoży się na wzmożoną podaż pokoi hotelowych – dodaje.

W ciągu najbliższych lat najwięcej hoteli międzynarodowych marek pojawi się w Warszawie, Krakowie i Trójmieście. W stolicy przybędzie 3,6 tysiąca pokojów (obecnie jest ich 17,7 tysiąca), w Krakowie 1,7 tysiąca (teraz 12,1 tysiąca), a w Trójmieście o 1,6 tysiąca (teraz 7,4 tysiąca).

W zestawieniu warto też odnotować Wrocław, który w 2019 roku wyróżniał się największym wzrostem wskaźników efektywności, czyli średnich cen za pokój i wskaźnika obłożenia – czytamy w komunikacie. W tym mieście turyści mają do dyspozycji 5,8 tysiąca pokojów, do 2022 roku pojawi się kolejne 200.

ZOBACZ TAKŻE: IGHP: Hotelarze potrzebują nowej ustawy

– W 2019 roku średnie obłożenie hoteli międzynarodowych marek w centrum Warszawy, z rozbudowanym zapleczem konferencyjnym i bogatą ofertę bankietową, wyniosło ponad 70 procent. Zgodnie z danymi Hotstats, popyt napędzają głównie goście indywidualni, których udział w całkowitym obłożeniu wynosi 55 procent, co pokrywa się z wynikami naszego badania. Goście korzystający z korporacyjnych programów lojalnościowych stanowią około 12 procent – wskazuje Rafał Rosiejak.

CBRE zwraca uwagę, że w wypadku zawirowań w turystyce przyjazdowej, wskutek na przykład zawieszenia połączeń lotniczych, hotele będą mogły liczyć na rodzimych gości.

Badanie przeprowadzono od 1 do 4 lutego metodą CAWI na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie 1080 osób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Marka Neckermann sprzedana do Turcji

Turecki touroperator Anex Tour kupił prawa do marki Neckermann Reisen. To nie pierwszy zakup ...

Dwucyfrowy wzrost ruchu na Lotnisku Chopina

W lutym Lotnisko Chopina kolejny pobiło historyczny rekord ruchu pasażerskiego i operacji lotniczych. Port ...

Bułgarska minister śle pocztówki do turystów

Ponad 400 tysięcy pocztówek wyśle bułgarskie Ministerstwo Turystyki ludziom, którzy w tym roku zdecydowali ...

Wjazd na Zanzibar dalej bez szczepień

Informacja z Niemiec była myląca – nic się nie zmieniło w kwestii wjazdu turystów ...

Wielkie plany krakowskiego lotniska

Za 20 lat krakowskie lotnisko ma obsługiwać nawet 12 milionów pasażerów. Do tego czasu ...

Ryanair Holidays znów wraca do gry

Ryanair Holidays, touroperator stworzony przez irlandzkiego przewoźnika, zawiesił działalność na prawie cały luty. Teraz ...