Pierwszy w Polsce hotel marki, którą stworzyli szef kuchni Nobu Matsuhisa, aktor Robert De Niro i producent filmowy Meir Teper, przyjmie gości już w czerwcu.
Historia sieci luksusowych hoteli i restauracji Nobu rozpoczęła się pod koniec lat 80. XX w., kiedy Robert De Niro, bywalec restauracji japońskiego szefa kuchni Nobu Matsuhisy w Los Angeles, namówił jej właściciela na otwarcie kolejnych lokali – czytamy w komunikacie hotelu Nobu. Pierwsza restauracja o nazwie Nobu ruszyła w 1994 roku na nowojorskim Manhattanie. Dziś jest ich na świecie ponad 40.

W 2013 roku właściciele restauracji zrobili kolejny krok i otworzyli w Las Vegas pierwszy hotel. W kolejnych latach ich liczba wzrosła do dziesięciu – działają w Manili, Miami Beach, Malibu, Londynie, na Ibizie, w Palo Alto, Marbelli, Los Cabos i Barcelonie. Aktualnie oprócz warszawskiego hotelu firma przygotowuje do otwarcia obiekty w Chicago, Rijadzie, Toronto, São Paulo, Atlancie, Tel Awiwie i Londynie.
CZYTAJ TEŻ: WorldHotels Crafted Collection – nowa marka luksusowych hoteli
Marka Nobu, jak czytamy w komunikacie, powstała na „fundamentach wyśmienitej autorskiej kuchni Matsuhisy” oraz z inspiracji „japońską filozofią życia”. Hotele Nobu przyciągają gości szukających nie tylko wypoczynku, ale także wrażeń kulinarnych. Matsuhisa przez wiele lat pracował w Peru – z braku japońskich składników musiał wykazywać się dużą kreatywnością, która szybko stała się jego znakiem rozpoznawczym.
W restauracji warszawskiego Nobu będzie można spróbować między innymi „legendarnego” czarnego dorsza w sosie miso, sashimi „new style” z olejem sezamowym, tatara z tuńczyka w sosie sojowo-wasabi z kawiorem z jesiotra syberyjskiego, grilowanej japońskiej wołowiny wagyu w pięciu odsłonach, a także sushi z „najwyższej jakości owoców morza”.

Nobu Hotel Warsaw mieści się w wyremontowanym skrzydle kamienicy u zbiegu ulic Koszykowej i Wilczej (do niedawna był tam hotel Rialto) oraz w budowanej nowej części, którą wyróżnia szklano-kamienna fasada z tarasami z zielenią. Wystrój łączy „elegancki, klasyczny styl” kamienicy z nowoczesnością i minimalizmem dobudówki.
ZOBACZ TAKŻE: Accor rozwija sieć butikowych hoteli MGallery
Znakiem rozpoznawczym hoteli Nobu ma być także obsługa, którą można opisać słowem „omotenashi”. Oznacza ono „dbanie o gości z pełnym oddaniem i odpowiadanie na ich potrzeby, zanim jeszcze zostaną wypowiedziane”.
Obiekt ma 117 pokojów. Oprócz wspomnianej restauracji są w nim centrum wellness, kawiarnia, bar, miejsce do organizacji wydarzeń o powierzchni 438 metrów kwadratowych i kameralne sale spotkań.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.