IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Fot. AFP

W związku z licznymi odwołaniami rezerwacji w hotelach w następstwie paniki, jaką wywołał rozprzestrzeniający się koronawirus, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rekomenduje hotelarzom „sprawdzone w sytuacji kryzysowej” działania.

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

W sytuacji kryzysowej izba zaleca hotelarzom stosowanie „dobrych praktyk branży hotelarskiej”. Wśród nich wymienia:
– zgodę na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie,
– zgodę na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie,
– bieżące, intensywne kontakty z klientami w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji
– indywidualne i elastyczne podejście do modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.

„IGHP jako izba gospodarcza nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej” – głosi komunikat.

IGHP zawiadamia również, że zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z propozycją spotkania w celu przedyskutowania form i zakresu rządowej pomocy dla przedsiębiorców hotelarskich.

– Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o około 20 procent i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może mieć katastrofalne skutki – mówi prezes IGHP, Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: W poniedziałek narada z branżą turystyczną

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarsko-gastronomicznej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz swoich członków, certyfikuje produkty i usługi, reprezentuje hotelarzy w kontaktach z administracją państwową i w HOTREC-u (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Do IGHP należy około 450 hoteli oraz 36 dostawców usług i produktów dla hoteli.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejki linowe nieczynne z powodu przeglądu

Polskie Koleje Linowe rozpoczynają sezonowe przeglądy techniczne kolei linowych i linowo-terenowych. Wyłączone z ruchu ...

Turyści w Egipcie wydają więcej

5,9 miliona turystów i 5,3 miliarda dolarów przychodów – tak w liczbach można podsumować ...

Smartwings przejmuje polskie trasy Travel Service

Smartwings, spółka-córka Travel Service, przejmie w przyszłym roku 13 połączeń z Warszawy i Katowic. ...

Czaputowicz: Polska za znoszeniem kontroli na granicach

Polska popiera stopniowe znoszenie kontroli na granicach wewnętrznych Unii Europejskiej. Kluczowa pozostaje jednak ocena ...

W Hiszpanii więcej turystów, ale na krócej

Według oficjalnych statystyk w pierwszych trzech miesiącach tego roku Hiszpanię odwiedziło 14,2 miliona turystów ...

W TUIfly stewardesa zastąpiła pilota

W trakcie jednego z lotów TUIfly z powodu nagłej niedyspozycji zdrowotnej drugi pilot nie ...