Orbis zwiększa obłożenie, ceny i zyski

Materiały promocyjne Orbisu

Po trzech kwartałach EBITDA hotelarskiej grupy wyniosła 394,9 mln złotych, co oznacza wzrost o 15,6  procent w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku.

Przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 1,1 mld złotych i były ponad 3 procent większe niż przed rokiem. – Realizacja naszej strategii i sprzyjające warunki makroekonomiczne w 2019 roku umożliwiły nam osiągnięcie kolejny raz rekordowych wyników – podkreśla prezes Orbisu Gilles Clavie, cytowany w komunikacie firmy.

CZYTAJ TEŻ: Orbis z lepszymi wskaźnikami

Dobra koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej przełożyła się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z dostosowaniem cen do warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawienia wskaźników operacyjnych Orbisu – czytamy w komunikacie. W trzech kwartałach RevPAR (przychody na jeden dostępny pokój) wzrósł o 5,6  procent, do 203,6 złotych przy wzroście średniej ceny za pokój o 5,1 procent, do 272,3 złotych i wyższej o 0,4 procent frekwencji, która wyniosła prawie 75 procent.

W tym roku grupa powiększyła się o pięć hoteli, co dało dodatkowo 700 pokojów. Jednocześnie Orbis podpisał nowe umowy na prowadzenie hoteli, które będą otwarte w najbliższych latach. Na koniec trzeciego kwartału Orbis miał w sieci łącznie 139 hoteli w 13 krajach regionu, z prawie 22 tys. pokojów. W planach jest też 52 nowych projektów hotelowych (7,2 tys.  pokojów). Spółka wzmacnia obecność w znaczących  miastach i wchodzi na nowe rynki w Europie Wschodniej.

W czerwcu Accor rozpoczął sprzedaż wszystkich akcji Orbisu, szuka inwestora. Równocześnie zdecydował o oddzieleniu działalności usługowej (tzw. asset light) od tej związanej z posiadaniem nieruchomości (asset heavy). Aktywa części serwisowej we wszystkich krajach, w których Orbis prowadzi taką działalność, w tym umów franczyzy i zarządzania, przejmie Accor. – Po podjęciu decyzji o przekształceniu spółki w trzecim  kwartale Orbis podpisał z Accorem umowę o zbyciu działalności asset light. Zakończenie transakcji planowane jest na koniec października 2019 roku. W związku ze sprzedażą działalności asset light, Orbis zawrze z Accorem umowy o zarządzanie wszystkimi 73 hotelami własnymi i w leasingu w regionie. Dzięki skupieniu uwagi na naszej podstawowej działalności asset heavy, z pewnością skorzystamy na współpracy z nowymi akcjonariuszami i będziemy nadal zwiększać stan posiadania nieruchomości – wyjaśnia szef Orbisu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy

Ani rynek, ani przymus administracyjny nie pomogą Radomiowi. Można tam tylko wrzucić w błoto ...

Polska nagrodzona za promocję turystyczną w Rosji

Podczas kończących się dzisiaj międzynarodowych targów turystycznych MITT w Moskwie Polska Organizacja Turystyczna została ...

Booking.com odkrywa turystyczne trendy na rok 2020

Technologia jako doradca turystyczny, odpowiedzialna turystyka, podróże z wnukami – to tylko trzy z ...

Więcej Turcji w TUI

Brytyjski TUI w przyszłym sezonie letnim stawia na Turcję. Touroperator już teraz zapowiada, że ...

Polskie miasta, wieś i kuchnia na targach w Londynie

Prawie 51 tysięcy przedsiębiorców turystycznych, polityków i dziennikarzy z całego świata odwiedza londyńskie World ...

Traveldata: Wakacje nie chcą być tańsze

Padł kolejny tegoroczny rekord – średnia cena wakacyjnego wyjazdu z biurem podróży była w ...