Upadek Thomasa Cook przysporzył poważnych problemów finansowych niektórym hotelarzom. Ich powodem nie są utracone kontrakty na przyszły rok, bo te częściowo udało się zastąpić umowami z innymi touroperatorami, ale straty wynikające z systemu rozliczeń z turystycznym gigantem.
Zgodnie z zapisami Thomas Cook płacił za pobyty swoich klientów nawet 90 dni po ich powrocie z wakacji. W praktyce oznaczało to, że wiele obiektów nie otrzymało należności za obsługę turystów przebywających u nich w szczycie sezonu wakacyjnego w tym roku.
CZYTAJ TEŻ: Grecja: hotelarze policzyli ile stracą przez Cooka
Teraz sytuacja ma się zmienić, przynajmniej w Turcji. Prezes stowarzyszenia hotelarzy z regionu Antalya (AKTOB) Erkan Yagci mówi w rozmowie z niemieckim portalem branżowym FVW, że to nie do przyjęcia, by touroperatorzy tacy jak Thomas Cook czy TUI płacili za pobyty gości nawet dwa miesiące po zakończeniu ich pobytu. Członkowie organizacji, której szefuje, żądają teraz, by maksymalny okres rozliczenia wynosił 21 dni. Przy takim systemie będą mogli spokojnie opłacać pracowników i pokrywać inne koszty.
ZOBACZ TAKŻE: Skandaliczne zachowanie hotelarzy wobec klientów Neckermanna