Podczas tegorocznej gali wręczenia nagród World Tourism Film Awards, która odbyła się 27 listopada w hiszpańskiej Walencji, Wrocław odebrał nagrodę za najlepszy na świecie spot promujący miasto - „Wrocław miasto przygody” - informuje w komunikacie Wrocławska Organizacja Turystyczna.
Wrocławska Organizacja Turystyczna, współorganizująca wspólnie z urzędem miasta turystyczną kampanię „Wrocław miasto przygody” (2023-2024), zgłosiła na początku roku spot promocyjny do konkursu organizowanego przez Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals, CIFFT).
Wrocław obsypany nagrodami
World Tourism Film Awards to podsumowanie wyników wszystkich międzynarodowych konkursowych festiwali filmów turystycznych i korporacyjnych, które odbywają się w danym roku. W 11 festiwalach na świecie wzięło udział (w różnych kategoriach - produkt turystyczny, oferta turystyczna, promocja kraju, promocja regionu i promocja miasta) łącznie ponad 4 tysiące filmów. Za kolejne zwycięstwa na festiwalach Wrocław dostawał punkty w rankingu prowadzonym przez CIFFT. Zdobył w ten sposób najwięcej punktów w kategorii promocja miasta.
Czytaj więcej
Do 18 października można głosować na najlepszy turystyczny spot promocyjny na świecie. W konkursie biorą udział trzy polskie produkcje.
- Wrocław podchodzi do promocji odważnie, szukając nowych form komunikacji. Sukces spotu, który stanowił podstawę całej naszej dwuletniej krajowej i zagranicznej kampanii, jest istotnym wkładem w umacnianie marki naszego miasta – mówi dyrektor departamentu marki miasta we wrocławskim ratuszu Radosław Michalski, cytowany w komunikacie.