Qatar Airways uruchomi linię w Indiach

AFP

Prezes Qatar Airways Akbar al-Baker przedstawił w Berlinie plany uruchomienia nowej linii lotniczej w Indiach w ramach planu międzynarodowej ekspansji — podał „Financial Times”

Na konferencji prasowej z okazji międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie al-Baker dał jasno do zrozumienia, że nie jest zainteresowany rozwijaniem dalszej współpracy z flagowym przewoźnikiem Maroka – Royal Air Maroc.

– Chcemy działać stopniowo, krok po kroku, aby nie wkładać do ust zbyt dużych porcji jedzenia, których nie damy rady przeżuć, jak zdarzało się wcześniej niektórym liniom — stwierdził, odnosząc się do problemów, jakie jego konkurent, Etihad, ma choćby z Alitalią.

Indie są istotnym rynkiem lotniczym z powodu szybko rosnącej klasy średniej, która coraz chętniej korzysta z samolotów. Od dawna spekulowano, że Qatar Airways zainwestuje w jakiegoś partnera w tym kraju. Al-Baker powiedział jednak jasno, że – gdy tylko umożliwi mu to indyjskie prawo – otworzy w tym kraju własną filię. Wcześniej przewoźnicy wchodzili w umowy partnerskie z miejscowymi liniami. Dla przykładu, Emirates związał się z Jet Airways.

– My będziemy mieć krajową linię należącą do nas w 100 procentach — powiedział al-Baker i dodał, że inwestycji dokona jego linia i narodowy fundusz inwestycyjny Kataru. — Wkrótce złożymy wniosek w tej sprawie – dodał. Zapowiedział również, że Qatar pracuje nad sfinalizowaniem kupna 49 procent udziałów we włoskiej linii Meridiana.

Al-Baker krytykował Airbusa za opóźnienia w dostawach wielu samolotów, na które jego linia czeka z rozwijaniem siatki połączeń. Przewoźnik anulował możliwość kupna trzech kolejnych superjumbo A380, wyjaśniając, że wystarczy mu 10 dotychczas zamówionych maszyn. W tym roku ma odebrać ósmy i dziewiąty samolot, ostatni w roku 2018.

– Potrzebujemy tylko dziesięciu A380 — stwierdził al-Baker i przypomniał, że jego linia zamówiła za to dużo A350. Na początku stycznia ogłosił, że postanowił zamienić zamówienie ok. 80 A320neo na większe A321neo. Qatar nie chce odbierać A320neo już od grudnia 2015 roku. Argumentuje, że maszyny te miały w przeszłości poważne problemy z silnikami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieckie biura podróży: Nawet w czasie epidemii gwarantujemy powrót

Minister spraw zagranicznych Niemiec znosi ostrzeżenia przed podróżami do wszystkich krajów świata, ale zastrzega, ...

Rekordowa popularność Hiszpanii

W 2019 roku liczba turystów zagranicznych, którzy odwiedzili Hiszpanię doszła do rekordowej wielkości 83,7 ...

Accor pozbywa się plastiku

Do 2022 roku Grupa Accor chce usunąć ze wszystkich swoich hoteli plastikowe produkty jednorazowego ...

Singapore Airlines zostaną na ziemi do końca czerwca

Tylko 4 procent połączeń, czyli rejsy do 15 miast, utrzymują Singapore Airlines. Zwiększenie operacji ...

Arabia Saudyjska kończy z segregacją płciową w restauracjach

W Arabii Saudyjskiej restauracje nie będą już musiały mieć dwóch osobnych wejść – jednego ...

Etna wybuchała, ale niegroźnie

Słynny sycylijski wulkan Etna uaktywnił się po raz pierwszy od ośmiu miesięcy. Erupcja, której ...