Rosja traci doświadczonych pilotów

Pixabay

Rosyjscy piloci nie chcą pracować dla rodzimych linii lotniczych. W ciągu dwóch ostatnich lat z Rosji wyjechało co najmniej 300 pilotów, którzy znaleźli zatrudnienie w Chinach, Indiach i Wietnamie – informuje „Kommiersant”

Według rosyjskiej gazety proces ten rozpoczął się w drugiej połowie 2014 roku. Wtedy, w krótkim czasie odeszli z pracy kapitanowie, doświadczeni piloci i znający język angielski instruktorzy. Najbardziej ucierpiały na tym firmy: Uralskie Linie Lotnicze, S7 „Wołga – Dniepr” i WIM – Avia. „Komiersant” wyliczył, że 300 rosyjskich lotników już zostało zatrudnionych przez azjatyckie linie, a kolejnych 400 osób przechodzi kursy przygotowujące w Chinach, Indiach i Wietnamie.

Dziennik zwraca uwagę, że masowe odejścia pilotów z pracy mogło być jedną z przyczyn kłopotów finansowych linii „WIM – Avia”, które niemal jednego dnia straciły dwanaście załóg. W ocenie „Kommiersanta” rosyjscy piloci otrzymują w azjatyckich firmach znacznie wyższe zarobki, a przy tym latają na nowocześniejszych maszynach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Emilewicz: Pomożemy branży turystycznej, ale nie kosztem TFG

Polska turystyka straciła już około 400 mln złotych w wyniku koronawirusa – minister rozwoju ...

FTI szkoli młodych agentów

Niemiecki touroperator FTI organizuje w jeden z lipcowych weekendów szkolenie tylko dla młodych agentów. ...

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska

Wakacje za granicą – rządowy komunikat w połowie czerwca?

Po otwarciu granic Polski kwarantanna najprawdopodobniej zostanie zniesiona, a komunikatu w tej sprawie można ...

Kolejni chętni na salony Cooka w Niemczech

Kooperatywa agentów turystycznych RTK przejęła całość udziałów w sieci salonów sprzedaży Neckermann Reisen Team ...

Wolontariusze łatają rzymskie dziury

Grupa mieszkańców Rzymu zirytowanych coraz gorszym stanem dróg powołała stowarzyszenie, które naprawia dziury w ...

Upały męczą Europę

Nad Europę znów nadciągnęła fala upałów. W wielu krajach temperatura przekracza 40 stopni, w ...