Prawie 10 tysięcy ludzi na lotnisku w Radomiu

Facebook

Prawie 10 tysięcy pasażerów obsłużyło w 2016 roku lotnisko w Radomiu. Dynamiczny wzrost odnotowano od wiosny, kiedy z Radomia zaczęły latać samoloty do Berlina, Gdańska i Wrocławia, a latem – do Lwowa

Jak podaje rzecznik spółki Port Lotniczy Radom Kajetan Orzeł, największą liczbę pasażerów – ponad 1,5 tysiąca – lotnisko odnotowało w lipcu. Najczęściej wybierano wówczas loty do Lwowa i Gdańska. Podobnie jak w grudniu, kiedy odprawiono w tych kierunkach 1,2 tysiąca osób. Najgorszy okres – zdaniem rzecznika – port lotniczy przechodził na początku 2016 roku, kiedy z Radomia odbywały się jedynie loty do Pragi.

W ciągu niecałych dwóch miesięcy linie Czech Airlines przewiozły w tym kierunku niespełna pół tysiąca pasażerów. Wyniki portu – podkreślił Orzeł – poprawiły się wiosną, gdy w drugiej połowie kwietnia polski przewoźnik SprintAir rozpoczął regularne operacje w czterech kierunkach: do Pragi, Berlina, Gdańska i Wrocławia. Natomiast w czerwcu uruchomiono połączenie ze Lwowem. W sumie do końca grudnia z radomskiego lotnisko skorzystało 9713 pasażerów. Zdaniem rzecznika ten wynik można uznać za zadowalający.

– Nie są to liczby tak imponujące, jak na innych lotniskach, gdzie odprawia się dwa czy trzy miliony pasażerów, ale zważywszy na to, że z Radomia latał tylko jeden przewoźnik, niewielkimi samolotami, to jest to spory sukces – uważa Orzeł.

Dodaje, że zarząd lotniska prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, zainteresowanymi nabyciem części akcji spółki Port Lotniczy Radom. Jednym z nich jest izraelska firma iHLS, która przymierza się do zakup 49 procent akcji radomskiej spółki. W tej sprawie obie strony podpisały list intencyjny. – Dzięki pozyskanym tą drogą środkom finansowym, możliwa byłaby rozbudowa lotniskowej infrastruktury, tak aby obsługiwane były większe samoloty i dłuższe trasy – wyjaśnia Orzeł.

Spółka potrzebuje ok. 100 mln złotych na inwestycje, m.in. przebudowę i wydłużenie pasa startowego oraz budowę systemu precyzyjnego lądowania ILS. Radomskie lotnisko jest jedynym spośród 15 portów lotniczych użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego powstanie ponad 90 mln złotych.

W ostatnich dniach kapitał zakładowy spółki Port Lotniczy Radom został zwiększony o 45 mln złotych – do 128,9 mln złotych. Pieniądze pochodzą od tzw. inwestora zastępczego, który nabył pakiet akcji radomskiej spółki. Środki te będą wykorzystane na bieżącą działalność portu lotniczego i dokończenie inwestycji. Miasto zobowiązało się odkupić udziały od funduszu do 2029 roku. Co roku ma być to pakiet akcji o wartości 7,3 mln złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Neckermann: Wybierasz wakacje? Wybierz i pokój

Od najbliższego sezonu letniego polscy klienci biura podróży Neckermann Podróże będą mogli wybierać sobie ...

Polskie kongresy mają 17 nowych ambasadorów

Najwyższej klasy specjaliści z tytułami profesorów, reprezentujący takie dziedziny nauki jak medycyna, informatyka, ekonomia ...

Overtourism nie odstrasza turystów

Tłumy w wakacyjnych miejscach, głównie w miastach, nie odstraszają turystów. Ponad połowa z nich ...

Nowy Steigenberger już otwarty w Szarm el-Szejk

W Nabq Bay pod Szarm el-Szejk w Egipcie otworzył podwoje nowy pięciogwiazdkowy hotel Steigenberger ...

Mouzenidis: Cypr na śniadanie

Mouzenidis Travel poszerza ofertę o wyjazdy na Cypr. Wyspa w ostatnich latach wyraźnie zyskuje ...

Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Niemieccy przedsiębiorcy turystyczni domagają się wprowadzenia w przepisach zabezpieczeń dla wpłat klientów za kupione ...