PKP Intercity chwali się dobrym zakończeniem starego roku i obiecującym początkiem nowego

Fot. Marta Bogacz / Fotorzepa

Zakończenie 2019 i początek 2020 roku PKP Intercity może zaliczyć do udanych. W okresie świąteczno-noworocznym przewoźnik przewiózł o 333 tysiące podróżnych więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Między 20 grudnia a 6 stycznia z usług PKP Intercity skorzystało ponad 2,1 miliona pasażerów, średnio 117 tysięcy dziennie. Szczyt przewozowy przypadł na początek tego okresu. 20 grudnia z usług przewoźnika skorzystało 156 tysięcy podróżnych, a 21 grudnia 147 tysięcy. Intercity chwali się, że w celu zapewnienia „sprawnych” przejazdów wzmocniło w tym okresie 396 pociągów 447 wagonami.

CZYTAJ TAKŻE: Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Najpopularniejszymi trasami w tym okresie były trasy Warszawa-Kraków (106 tysięcy pasażerów) oraz Trójmiasto-Warszawa (82 tysiące). Intercity chwali się też, że popularna była trasa do Zakopanego, na którą przewoźnik wysłał dodatkowe 11 składów a do tego wzmacniał standardowo uruchamiane pociągi. Nie było słychać, że pasażerowie zostawali na dworcu w Zakopanem, a na trasie Zakopane-Warszawa PKP Intercity przewiozły w okresie świąteczno-noworocznym 14,5 tysiąca osób, z których niektóre być może i stały w pociągu, ale na pewno nie stały w korkach.

– Bardzo nas cieszy stale rosnąca popularność usług PKP Intercity. Okres świąteczno-noworoczny był dla nas udanym zakończeniem 2019 i obiecującym początkiem 2020 roku – twierdzi prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. – Przed nami kolejny szczyt przewozowy, już za kilka dni zaczynają się ferie zimowe. Jesteśmy gotowi, aby sprawnie i bezpiecznie przewieźć w tym okresie kilka milionów pasażerów – dodaje.

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy Leo Express do Pragi przeładowany. Za dużo chętnych

W okresie świąteczno-noworocznego pasażerowie dość sporadycznie narzekali na opóźnienia. Pogoda dopisała i wszystkie szlaki kolejowe były przejezdne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Robot i gogle na służbie u hotelarzy

Wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja wspomogą hotele w kontaktach z klientem – zapowiadają autorzy ...

Hotel musi zapewnić dobre warunki do pracy

Szybki internet bezprzewodowy, biurko, a zawsze kiedy to możliwe, także drukarka – takie są ...

Iwona Białobrzycka dyrektorem ZOPOT-u w Londynie

Konkurs na stanowisko dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie wygrała Iwona Białobrzycka. ...

Z Ukrainy do Turcji bez paszportu

Obywatele Turcji i Ukrainy mogą już podróżować między swoimi krajami bez paszportu Umowa w ...

HanseMerkur ubezpieczy ETI

Towarzystwo ubezpieczeniowe HanseMerkur zostało partnerem nowego touroperatora – ETI Polska Uroczysta inauguracja działalności nowego ...

Turcja: Prokurator za wyrzucenie klientów Cooka z hotelu

Turecki resort turystyki podał, że hotelarze, którzy zażądają pieniędzy od klientów brytyjskiego Cooka lub ...