Wild: Radom atrakcyjniejszy niż Modlin

ROL

Nie ma mowy, abyśmy w najbliższych latach próbowali zamknąć lotnisko w Modlinie, ale to port w Radomiu jest dla nas atrakcyjniejszy do inwestowania – zadeklarował podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild wyjaśnił podczas konferencji prasowej, że toczą się intensywne negocjacje – zarówno z władzami lotniska w Modlinie, jak i z samorządem Radomia, który jest właścicielem tamtejszego portu. – Nie ma mowy, abyśmy w najbliższych latach próbowali zamknąć lotnisko w Modlinie, ale to port w Radomiu jest dla nas atrakcyjniejszą inwestycją – mówił.

Według Wilda, od postawy samorządu Radomia zależy, czy PPL, zarządca m.in. Lotniska Chopina w Warszawie, przejmie również kierowanie lotniskiem w Radomiu. Z kolei od tego zależy, czy skarb państwa zgodzi się na inwestowanie w przebudowę i rozbudowę radomskiego portu do rozmiarów pozwalających przenieść tam ruch czarterowych i tanich linii lotniczych z Warszawy.

– Lotnisko w Radomiu jest dla nas bardziej atrakcyjne [niż w Modlinie], jako miejsce do zainwestowania. W tym zakresie mogę potwierdzić – port lotniczy w Radomiu wygrywa w rywalizacji, jeśli chodzi o poszukiwanie portu, który mógłby przejąć część ruchu z Lotniska Chopina. Lotnisku w Modlinie oczywiście życzymy jak najlepiej – mówił Wild.

Na początku kwietnia Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i działająca na jego zlecenie firma Arup ogłosiły, że do czasu uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego, lepszym rozwiązaniem będzie przebudowa niemal od podstaw lotniska w Radomiu niż rozbudowa lotniska w Modlinie, jeśli chodzi o zapewnienie komplementarnego portu dla Lotniska Chopina (czytaj: „PPL: Wybieramy Radom jako lotnisko komplementarne dla Lotniska Chopina”).

Przeciwko takim planom występuje zarząd województwa mazowieckiego i władze lotniska w Modlinie. Ich zdaniem ten port mógłby zostać w 20 miesięcy zmodernizowany tak, by osiągnąć przepustowość 7-8 mln pasażerów rocznie. Kosztowałoby to 183 miliony złotych, a nie jak wylicza Arup, ponad 400 milionów złotych. Po 45 miesiącach i zainwestowaniu 446 mln zł (drugi pas startowy) przepustowość można podnieść do 10-12 mln pasażerów, a w ciągu 60 miesięcy za kolejne 198 milionów złotych przepustowość lotniska wzrosłaby do 15-17 milionów pasażerów rocznie. Wtedy łączne koszty budowy wyniosłyby 827 milionów złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słowacja odmraża turystykę

Słowacja zaczyna od środy wdrażać drugi i trzeci etap uwalniania gospodarki i życia społecznego ...

Wizz Air świętuje przewiezienie 200 milionów pasażerów

Tania linia lotnicza Wizz Air w 15 lat przewiozła 200 milionów pasażerów. Jej pierwszy ...

Z Mazur do Kolonii samolotem

Od czerwca do września przyszłego roku z lotniska w Szymanach będą latać do Kolonii ...

Szwecja i Kanada najlepsze dla podróżnych LGBT

Prawa mniejszości, przepisy antydyskryminacyjne i zagrożenia dla podróżnych z grupy LGBT – gejów, lesbijek, ...

Kujawsko-pomorskie przesiada się na rowery

W województwie kujawsko-pomorskim powstanie 75 kilometrów tras dla rowerzystów. Zarząd województwa dofinansuje 21 inwestycji ...

Organizator wyjazdów do Korei Północnej zmarł na zawał

Troy Collings, założyciel biura podróży Young Pioneer Tours specjalizującego się w wyjazdach do Korei ...