Wild: Radom atrakcyjniejszy niż Modlin

ROL

Nie ma mowy, abyśmy w najbliższych latach próbowali zamknąć lotnisko w Modlinie, ale to port w Radomiu jest dla nas atrakcyjniejszy do inwestowania – zadeklarował podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild wyjaśnił podczas konferencji prasowej, że toczą się intensywne negocjacje – zarówno z władzami lotniska w Modlinie, jak i z samorządem Radomia, który jest właścicielem tamtejszego portu. – Nie ma mowy, abyśmy w najbliższych latach próbowali zamknąć lotnisko w Modlinie, ale to port w Radomiu jest dla nas atrakcyjniejszą inwestycją – mówił.

Według Wilda, od postawy samorządu Radomia zależy, czy PPL, zarządca m.in. Lotniska Chopina w Warszawie, przejmie również kierowanie lotniskiem w Radomiu. Z kolei od tego zależy, czy skarb państwa zgodzi się na inwestowanie w przebudowę i rozbudowę radomskiego portu do rozmiarów pozwalających przenieść tam ruch czarterowych i tanich linii lotniczych z Warszawy.

– Lotnisko w Radomiu jest dla nas bardziej atrakcyjne [niż w Modlinie], jako miejsce do zainwestowania. W tym zakresie mogę potwierdzić – port lotniczy w Radomiu wygrywa w rywalizacji, jeśli chodzi o poszukiwanie portu, który mógłby przejąć część ruchu z Lotniska Chopina. Lotnisku w Modlinie oczywiście życzymy jak najlepiej – mówił Wild.

Na początku kwietnia Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i działająca na jego zlecenie firma Arup ogłosiły, że do czasu uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego, lepszym rozwiązaniem będzie przebudowa niemal od podstaw lotniska w Radomiu niż rozbudowa lotniska w Modlinie, jeśli chodzi o zapewnienie komplementarnego portu dla Lotniska Chopina (czytaj: „PPL: Wybieramy Radom jako lotnisko komplementarne dla Lotniska Chopina”).

Przeciwko takim planom występuje zarząd województwa mazowieckiego i władze lotniska w Modlinie. Ich zdaniem ten port mógłby zostać w 20 miesięcy zmodernizowany tak, by osiągnąć przepustowość 7-8 mln pasażerów rocznie. Kosztowałoby to 183 miliony złotych, a nie jak wylicza Arup, ponad 400 milionów złotych. Po 45 miesiącach i zainwestowaniu 446 mln zł (drugi pas startowy) przepustowość można podnieść do 10-12 mln pasażerów, a w ciągu 60 miesięcy za kolejne 198 milionów złotych przepustowość lotniska wzrosłaby do 15-17 milionów pasażerów rocznie. Wtedy łączne koszty budowy wyniosłyby 827 milionów złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Komisarz unijna Ylva Johanss przedstawa na konferencji prasowej propozycję dotyczącą zasad podróżowania

Komisja Europejska: Stwórzmy mapy bezpiecznych podróży

Czerwony, pomarańczowy i zielony – takimi kolorami chce oznaczać państwa członkowskie Komisja Europejska. Mapa ...

Betlej: Nadmierny apetyt zaszkodzi touroperatorom

Wzrost sprzedaży w biurach podróży sięga 40 procent. To ogromna różnica w stosunku do ...

Szczyrk gotowy do sezonu narciarskiego

W Szczyrku powstały nowe wyciągi i systemy naśnieżania. To jest już inny, nowoczesny Szczyrk ...

44 zabitych w wypadku autobusu w Indiach

Co najmniej 44 osoby zginęły w wypadku autobusu w górskim stanie Himaćal Pradeś na ...

Zaplanuj swój bezpieczny wakacyjny wyjazd

Wakacje – wyczekany czas odpoczynku, gdy w końcu możemy zapomnieć o pracy i codziennych ...

Muzeum Włókiennictwa czeka na remont

Remont Białej Fabryki i przebudowa domków w Skansenie Łódzkiej Architektury Drewnianej to część prac, ...