Enter Air: 2018 rok pod znakiem rekordowych przychodów

Materiały prasowe

W 2018 roku przychody Enter Aira pierwszy raz przekroczyły miliard złotych i wyniosły 1,3 miliarda – to o 35,7 procent więcej niż rok wcześniej

Jak podaje Enter Air w komunikacie, w 2018 roku jego przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 1,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,7 procent w porównaniu z rokiem 2017 (wtedy wyniosły 954,9 miliona złotych). Zysk operacyjny wzrósł o 86,9 procent do 118,9 miliona złotych. Zysk netto był większy o 13,5 procent i wyniósł 66,3 miliona złotych, najwięcej w historii grupy.

Z kolei marża operacyjna wzrosła o 2,5 punktu procentowego – z 6,7 procent w 2017 roku do 9,2 procent w 2018, a marża netto spadła o jeden punkt procentowy – z 6,1 procent do 5,1 procent.

Czytaj też: „Enter Air: To było dla nas rekordowe lato”.

W pierwszym kwartale 2018 roku działalność rozpoczęła spółka zależna Enter Air Services, zajmująca się obsługą techniczną i serwisowaniem samolotów.

– Rok 2018 był zgodnie z planem udany pod każdym względem. Zwiększyliśmy przychody i zyski, a ze względu na duży popyt na rynku krajowym wzmocniliśmy swoją obecność na polskich lotniskach w wysokim sezonie. Coraz słabsza konkurencja zagraniczna dała nam szansę na uzyskanie przewagi przy pozyskiwaniu kontraktów w niskim sezonie na rynkach poza Polską – mówi członek zarządu Enter Aira Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

Enter Air ma umowy z TUI Poland, Rainbowem i Itaką, a od zeszłego roku także z Coralem Travel Poland. Wartość kontraktów na lato 2019 i zimę 2019/2020 przekracza miliard złotych. Przewoźnik współpracuje również z zagranicznymi biurami podróży, głównie we Francji, Niemczech i Skandynawii. Lata do ponad 30 krajów.

Czytaj: „Enter Air: Mamy nowy kontrakt z Itaką”.

Zobacz: „Enter Air podpisał umowę z Coralem Travel”.

Enter Air jest piątą największą linią czarterową w Europie pod względem liczby samolotów. Jego flota liczy 21 boeingów 737-800 i dwa boeingi 737 MAX 8, latem dołączą do niej dwa boeingi 737-800 wypożyczone w ramach umowy wet lease od słowackiej linii lotniczej Go2Sky, i dwa airbusy A320 od bułgarskiej Electry Airways.

Przewoźnik ma stałe bazy operacyjne w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz bazy sezonowe, między innymi w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: Itaka z magicznym milionem klientów

Biuro podróży Itaka obsłuży w tym roku ponad milion klientów z Polski, Czech i ...

Na Cyprze powstanie ministerstwo turystyki

Od początku przyszłego roku na Cyprze działać będzie ministerstwo turystyki. Ustawę w tej sprawie ...

Kayak.pl: Polacy na potęgę szukają lotów do USA

Po zapowiedzi zniesienia wiz do Stanów Zjednoczonych liczba wyszukiwań lotów do tego kraju w ...

Z Ryanairem do Zadaru

Dwie nowe trasy, z Krakowa i z Poznania do Zadaru, uruchomią od kwietnia przyszłego ...

Rośnie liczba turystów w Tunezji

Ponad 2 miliony gości odwiedziły Tunezję w pierwszych czterech miesiącach tego roku, to o ...

Rosyjskie biura podróży chcą punktualnych samolotów

Zakaz lotów za granicę to jedna z konsekwencji, jakie mogłyby czekać rosyjskie czarterowe linie ...