Gdańskie lotnisko piąte na świecie

Materiały prasowe

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajął piąte miejsce w tegorocznym rankingu AirHelp Score, wyprzedzając między innymi utytułowane lotnisko Singapur-Changi

Firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty, sklasyfikowała 132 najbardziej znane i najczęściej odwiedzane przez turystów lotniska na świecie w oparciu o trzy kryteria: punktualność, jakość obsługi, jedzenie i sklepy. Dane na ich temat pozyskała między innymi ze statystyk lotniskowych i ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tysięcy pasażerów (za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku).

Ranking otwiera lotnisko Hamad w stolicy Kataru Dosze, które otrzymało notę 8,39 (najwyższa możliwa to 10). Drugą pozycję zajął port lotniczy Tokio-Haneda z takim samym wynikiem, trzecią – port lotniczy Ateny im. Elefteriosa Wenizelosa (8,38), a czwartą – port lotniczy Afonso Pena w brazylijskiej Kurytybie (8,37). Pierwszą piątkę zamyka lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku z wynikiem 8,35.

– Gdańskie lotnisko wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – mówi ekspertka AirHelp Marta Koziarz, cytowana w komunikacie firmy.

Pierwsza dziesiątka rankingu AirHelp Score 2019 wygląda tak:

Wynik końcowy to suma ocen wszystkich trzech kryteriów – ocena za punktualność stanowi 60 procent końcowego wyniku, a oceny za jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy – po 20 procent.

W zestawieniu znalazły się również Lotnisko Chopina w Warszawie i Kraków Airport, zajmując odpowiednio 56. (7,6) i 112. (6,94) miejsce. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie gorsza niż w Gdańsku punktualność.

Pod względem punktualności najlepiej wypadły lotniska Bruksela-Charleroi (14. miejsce w rankingu) i Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Z kolei najlepszą jakością obsługi może pochwalić się lotnisko Changi w Singapurze oraz indyjskie lotniska Rajiva Gandhiego w Hajdarabadzie, Indiry Gandhi w Delhi i Króla Śiwadźiego w Mumbaju, które otrzymały też najwyższe noty za gastronomię i sklepy.

Na ostatnich miejscach w rankingu znalazły się lotniska w Eindhoven w Holandii, Kuwejcie i Lizbonie z ocenami odpowiednio 5,92, 5,78 i 5,77.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Oszust internetowy ukradł pieniądze klientom Travelplanet.pl

Wysyłając fałszywe ponaglenia w sprawie zapłaty za wakacje, oszust wyłudził pieniądze od klientów sieci ...

Co trzecie rosyjskie biuro podróży upadnie

Rosyjskie Stowarzyszenie Touroperatorów szacuje, że z powodu kryzysu wywołanego koronawirusem w Rosji zamknie się ...

Biura podróży w kwietniu straciły prawie 100 procent klientów

Dane Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego potwierdzają rozmiar kryzysu w turystyce zorganizowanej, wywołanego pandemią. W kwietniu ...

Petycja ma zmienić unijną dyrektywę turystyczną

„W sytuacji wystąpienia siły wyższej klienci powinni ponosić część kosztów wynikających z odwołania wyjazdu” ...

Hiszpania szykuje pakiet pomocowy dla turystyki

Rząd Hiszpanii tworzy pakiet, który pomoże przedsiębiorcom turystycznym poradzić sobie ze skutkami kryzysu wywołanego ...

EasyJet Holidays: Agenci mogą grać ceną

EasyJet Holidays rozpoczął współpracę z siecią agencyjną. Brytyjski touroperator zapowiedział, że ceny oferowane przez ...