LOT przedłużył umowę na system do sprzedaży biletów na świecie

materiały prasowe

LOT i Sabre odnowili w Krakowie umowę, dzięki której przewoźnik może sprzedawać bilety przez system dystrybucji Sabre, z którego korzysta 425 tysięcy biur podróży, agencji i firm na świecie

Współpraca obejmuje też prace nad nową wersją oprogramowania Sabre AirCentre Flight Plan Manager, która „zwiększa możliwość redukcji kosztów operacyjnych dzięki zoptymalizowanym planom lotów i innowacyjnemu podejściu do kontroli kosztów”.

– Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań – mówi cytowany w komunikacie po podpisaniu umowy prezes LOT-u Rafał Milczarski. – LOT w ostatnich trzech latach nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, a w Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

Sean Menke, prezes Sabre chwali z kolei LOT jako „jedną z najambitniejszych i przyszłościowo myślących linii lotniczych w Europie”. – Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu, LOT osiągnął olbrzymi sukces. Czekamy na kontynuację naszej współpracy. Chcemy też odkrywać nowe obszary, w których za pomocą naszej technologii możemy wspierać wzrost i sukcesy LOT-u – podkreśla.

– Rozwiązania technologiczne Sabre tworzą pole do współdziałania na wielu płaszczyznach – wyjaśnia członek zarządu LOT-u ds. handlowych Michał Fijoł. – Na przykład Sabre Travel Network dostarcza nam technologię automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc i rozkładu. Pozwala to sprzedawać bilety i usługi dodatkowe w najlepszy znany dzisiaj sposób.

Współpraca z LOT-em ma przyczynić się również do rozwoju działalności Sabre w Polsce. Firma w najbliższym czasie planuje rozbudowanie centrum rozwoju oprogramowania, które od ponad 18 lat działa w Krakowie.

Podczas spotkania Sebastian Drzewiecki, nowy dyrektor zarządzający Sabre, ogłosił przeniesienie polskiego biura do nowoczesnego budynku – Tischnera Office. Nowe miejsce zapewni krakowskim specjalistom IT komfortowe warunki pracy oraz pomieści większą liczbę pracowników.

Sabre Corporation jest jedną z wiodących firm technologicznych pracujących dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre – oprogramowanie, systemy rezerwacyjne i systemy na urządzenia mobilne – są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. W Krakowie od 2000 roku działa światowe centrum rozwoju, Sabre Polska, zatrudniające około 1540 osób. Polscy programiści przygotowują kluczowe projekty dla całej firmy, w tym służące do wytwarzania produktów dla biur podróży i rozwiązania dla linii lotniczych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lotnisko w Auckland na kroplówce z paliwem

Pęknięcie rurociągu którym płynęło paliwo lotnicze na lotnisko w Auckland spowodowało zakłócenia w ruchu ...

POT: Zareklamuj się i bądź z nami w „weekend za pół ceny”

Hotele, restauracje, apartamenty, liczne muzea i teatry dwa razy w roku otwierają przed zwiedzającymi ...

Katowice – co miesiąc 25 procent wzrostu?

O ponad 25,8 procent wzrósł, rok do roku, w lutym ruch na lotnisku w ...

AccorHotels sprzedaje i noclegi, i przeloty

AccorHotels.com wprowadził do sprzedaży oferty łączące przeloty z zakwaterowaniem. Na razie pakiety dostępne są ...

Nowa strategia LOT-u: Więcej portów przesiadkowych, pasażerów i pracowników

LOT pracuje nad planem rozwoju na lata 2020-2027. Wszystko wskazuje, że obecna strategia zostanie ...

Marcin Pietrzyk zasilił szeregi pilotów Rainbowa

Marcin Pietrzyk, popularny polski przewodnik mieszkający w Grecji, został pilotem wycieczek i przewodnikiem w ...