LOT przedłużył umowę na system do sprzedaży biletów na świecie

materiały prasowe

LOT i Sabre odnowili w Krakowie umowę, dzięki której przewoźnik może sprzedawać bilety przez system dystrybucji Sabre, z którego korzysta 425 tysięcy biur podróży, agencji i firm na świecie

Współpraca obejmuje też prace nad nową wersją oprogramowania Sabre AirCentre Flight Plan Manager, która „zwiększa możliwość redukcji kosztów operacyjnych dzięki zoptymalizowanym planom lotów i innowacyjnemu podejściu do kontroli kosztów”.

– Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań – mówi cytowany w komunikacie po podpisaniu umowy prezes LOT-u Rafał Milczarski. – LOT w ostatnich trzech latach nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, a w Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

Sean Menke, prezes Sabre chwali z kolei LOT jako „jedną z najambitniejszych i przyszłościowo myślących linii lotniczych w Europie”. – Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu, LOT osiągnął olbrzymi sukces. Czekamy na kontynuację naszej współpracy. Chcemy też odkrywać nowe obszary, w których za pomocą naszej technologii możemy wspierać wzrost i sukcesy LOT-u – podkreśla.

– Rozwiązania technologiczne Sabre tworzą pole do współdziałania na wielu płaszczyznach – wyjaśnia członek zarządu LOT-u ds. handlowych Michał Fijoł. – Na przykład Sabre Travel Network dostarcza nam technologię automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc i rozkładu. Pozwala to sprzedawać bilety i usługi dodatkowe w najlepszy znany dzisiaj sposób.

Współpraca z LOT-em ma przyczynić się również do rozwoju działalności Sabre w Polsce. Firma w najbliższym czasie planuje rozbudowanie centrum rozwoju oprogramowania, które od ponad 18 lat działa w Krakowie.

Podczas spotkania Sebastian Drzewiecki, nowy dyrektor zarządzający Sabre, ogłosił przeniesienie polskiego biura do nowoczesnego budynku – Tischnera Office. Nowe miejsce zapewni krakowskim specjalistom IT komfortowe warunki pracy oraz pomieści większą liczbę pracowników.

Sabre Corporation jest jedną z wiodących firm technologicznych pracujących dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre – oprogramowanie, systemy rezerwacyjne i systemy na urządzenia mobilne – są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. W Krakowie od 2000 roku działa światowe centrum rozwoju, Sabre Polska, zatrudniające około 1540 osób. Polscy programiści przygotowują kluczowe projekty dla całej firmy, w tym służące do wytwarzania produktów dla biur podróży i rozwiązania dla linii lotniczych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Unia Europejska zamyka granice z powodu koronawirusa

Z powodu epidemii koronawirusa Unia Europejska tymczasowo zamyka granice zewnętrzne. Ograniczenia dla „nie niezbędnych” ...

Branża konferencji i targów rośnie w siłę

Do 2022 roku w Polsce ma odbyć się co najmniej 145 międzynarodowych konferencji i ...

Europejskie linie lotnicze proszą rządy o pomoc. LOT tnie siatkę do USA

Kiedy w oczach znika europejska siatka lotów, a Amerykanie zakazują rejsów z Europy, niezbędna ...

Touroperator otworzył hotel dla roślin

Klienci brytyjskiego touroperatora Contiki na czas wyjazdu mogą zostawić rośliny doniczkowe w jego londyńskim ...

TUI z większym obrotem, ale mniejszym zyskiem

18,9 miliarda euro wyniósł obrót Grupy TUI w minionym roku obrotowym. Z powodu uziemienia ...

Orbis otworzy dwa własne hotele pod marką Tribe

Tribe Warszawa Bracka i Tribe Kraków Stare Miasto mają przyjąć pierwszych gości w 2022 ...