Wybierz punktualnego przewoźnika i oszczędź sobie kłopotów

AFP

Tego lata w Europie liczba zakłóconych lotów może przekroczyć 700 tysięcy, a problemy w podróży czekają prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk – przewiduje AirHelp

W sezonie wakacyjnym podróżni będą musieli zmierzyć się nie tylko z upałami, ale także z zakłóceniami lotów i chaosem na lotniskach – ostrzega firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. Jak przewiduje, od 1 czerwca do 15 września prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk, w tym 200 tysięcy podróżujących tylko po kraju, doświadczy problemów w podróży. W Europie może dojść tego lata do ponad 700 tysięcy zakłóceń lotów.

Można zmniejszyć ryzyko opóźnień i wynikających z nich problemów i oszczędzić sobie stresu, wybierając punktualnego przewoźnika – sugeruje Air Help.

Spośród 70 linii lotniczych uznanych przez AirHelp za najlepsze i sklasyfikowanych w rankingu AirHelp Score 2019, najpunktualniejsza jest indonezyjska Garuda, która realizuje na czas 91 procent rejsów (z różnicą do 15 minut względem czasu przewidzianego w rozkładzie). Kolejne miejsca na podium zajmują grecki Olympic Air z wynikiem 90 procent punktualnych lotów oraz ex aequo Qatar Airways, brazylijskie Azul Linhas Aéreas i Aeroflot – po 84 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Iberia – 82 procent, Singapore Airlines, Delta Air Lines i Aerolíneas Argentinas – po 80 procent oraz Qantas – 79 procent.

Wśród linii lotniczych operujących w Polsce najlepiej wypada LOT z wynikiem 69 procent punktualnych lotów. Na kolejnych miejscach plasują się EasyJet – 67 procent oraz Lufthansa i Ryanair – po 65 procent. Wizz Air realizuje na czas 63 procent lotów.

Na końcu zestawienia zalazły się z kolei Thomas Cook Airlines z wynikiem 56 procent, TAP Portugal i Air Malta – po 52 procent, Laudamotion – 51 procent i Kuwait Airways – 42 procent.

AirHelp przypomina, że zgodnie z europejskim rozporządzeniem (WE) numer 261/2004 pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 euro w wypadku opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład i tylko wtedy, gdy nastąpiły one z winy przewoźnika. Loty chronione prawem unijnym to te rozpoczynające się lub kończące w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Szwajcarii i obsługiwane przez przewoźnika zarejestrowanego tamże.

Zobacz też: „Gdańskie lotnisko piąte na świecie”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ekspert rynku hotelarskiego Violetta Hamerska

Maseczka to nie wymysł hotelu

O tym, jak będą wyglądać wakacje, i o trudnych gościach hotelowych, opowiada ekspert rynku ...

Jadwiga Emilewicz spotka się z branżą turystyczną

„Silna turystyka – silna gospodarka” – pod tym hasłem ma się odbyć w poniedziałek ...

Logo Air Berlina zniknie z samolotów

Akcje linii lotniczej Air Berlin wystawiono na sprzedaż. Ale prezes spółki zapewnia, że większość ...

Hotelarze chcą obniżyć rachunki

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołuje grupę zakupową. Hotele, które do niej przystąpią, będą mogły ...

Komisja Europejska bada praktyki Amadeusa i Sabre’a

Unia Europejska sprawdza, czy Amadeus i Sabre nie przekroczyli przepisów antymonopolowych przy zawieraniu kontraktów ...

Ryanair przejmuje Maltę Air

Ryanair ogłosił, że kupi start-upową linię lotniczą Malta Air. Przewoźnik zasili ją sześcioma samolotami ...