Wybierz punktualnego przewoźnika i oszczędź sobie kłopotów

AFP

Tego lata w Europie liczba zakłóconych lotów może przekroczyć 700 tysięcy, a problemy w podróży czekają prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk – przewiduje AirHelp

W sezonie wakacyjnym podróżni będą musieli zmierzyć się nie tylko z upałami, ale także z zakłóceniami lotów i chaosem na lotniskach – ostrzega firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. Jak przewiduje, od 1 czerwca do 15 września prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk, w tym 200 tysięcy podróżujących tylko po kraju, doświadczy problemów w podróży. W Europie może dojść tego lata do ponad 700 tysięcy zakłóceń lotów.

Można zmniejszyć ryzyko opóźnień i wynikających z nich problemów i oszczędzić sobie stresu, wybierając punktualnego przewoźnika – sugeruje Air Help.

Spośród 70 linii lotniczych uznanych przez AirHelp za najlepsze i sklasyfikowanych w rankingu AirHelp Score 2019, najpunktualniejsza jest indonezyjska Garuda, która realizuje na czas 91 procent rejsów (z różnicą do 15 minut względem czasu przewidzianego w rozkładzie). Kolejne miejsca na podium zajmują grecki Olympic Air z wynikiem 90 procent punktualnych lotów oraz ex aequo Qatar Airways, brazylijskie Azul Linhas Aéreas i Aeroflot – po 84 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Iberia – 82 procent, Singapore Airlines, Delta Air Lines i Aerolíneas Argentinas – po 80 procent oraz Qantas – 79 procent.

Wśród linii lotniczych operujących w Polsce najlepiej wypada LOT z wynikiem 69 procent punktualnych lotów. Na kolejnych miejscach plasują się EasyJet – 67 procent oraz Lufthansa i Ryanair – po 65 procent. Wizz Air realizuje na czas 63 procent lotów.

Na końcu zestawienia zalazły się z kolei Thomas Cook Airlines z wynikiem 56 procent, TAP Portugal i Air Malta – po 52 procent, Laudamotion – 51 procent i Kuwait Airways – 42 procent.

AirHelp przypomina, że zgodnie z europejskim rozporządzeniem (WE) numer 261/2004 pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 euro w wypadku opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład i tylko wtedy, gdy nastąpiły one z winy przewoźnika. Loty chronione prawem unijnym to te rozpoczynające się lub kończące w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Szwajcarii i obsługiwane przez przewoźnika zarejestrowanego tamże.

Zobacz też: „Gdańskie lotnisko piąte na świecie”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Linie lotnicze z Gabonu mogą już latać do Europy

Unia Europejska wykreśliła afrykański kraj z tak zwanej czarnej listy przewoźników lotniczych. Czarna lista ...

Od stycznia nowy system klasyfikacji hoteli

Kontrolerzy będą oceniać hotele na podstawie 250 kryteriów. Nowy system ma być prostszy i ...

Hotels.com wyróżnia hotele uwielbiane przez gości

37 polskich hoteli zostało wyróżnionych oznaczeniem „uwielbiany przez gości”, przyznawanym przez serwis rezerwacyjny Hotels.com ...

Stłuczka na wakacjach. Co zrobić?

Polacy coraz chętniej wybierają się na urlop własnym samochodem. Przed wyruszeniem w trasę po ...

Rośnie zainteresowanie lotami z Wrocławia

Tylko w czerwcu lotnisko we Wrocławiu obsłużyło ponad 365 tysięcy pasażerów, a przez pierwsze ...

Bardzo dobry sierpień lotniska w Zielonej Górze

W sierpniu liczba pasażerów, którzy odlecieli z Zielonej Góry, wzrosła o 138 procent w ...