FlixBus reaktywuje połączenia. Na początek ponad 30 tras

Fot. materiały prasowe

Od dziś można kupować bilety na ponad 30 krajowych i międzynarodowych połączeń FlixBusa Polska, obsługiwanych przez 19 lokalnych partnerów autobusowych. Tego lata przewoźnik planuje udostępnić w sumie ponad 200 krajowych i 140 zagranicznych kierunków.

Operator międzymiastowych połączeń autobusowych FlixBus ogłosił plan odbudowy siatki w 2021 roku. Pierwsze połączenia wystartują już 20 maja, a kolejne będą uruchamiane etapami, w miarę rosnącego zapotrzebowania i luzowania obostrzeń. Tego lata FlixBus Polska planuje udostępnić łącznie ponad 200 krajowych i 140 zagranicznych kierunków.

– Zarówno my, jak i nasi partnerzy autobusowi jesteśmy w pełni gotowi na nadchodzący sezon – zapewnia dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich Michał Leman, cytowany w komunikacie prasowym przewoźnika – Plany mamy ambitne i zamierzamy je realizować w kilku etapach. Od dziś sprzedajemy bilety na najpopularniejsze trasy krajowe i międzynarodowe, które ruszą już 20 maja, a także sezonowe, które wystartują pod koniec czerwca. Liczymy, że już niedługo będziemy mogli przywracać i dodawać coraz więcej atrakcyjnych kierunków – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: FlixBus włącza do siatki kraje bałtyckie

W pierwszym etapie FlixBusa Polska uruchomi ponad 30 połączeń obsługiwanych przez 19 lokalnych partnerów autobusowych. Najpopularniejsze kierunki krajowe to Warszawa, Kraków, Zakopane, Lublin, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Katowice i Łódź, międzynarodowe – Berlin, Praga, Wiedeń, Amsterdam, Drezno, Hamburg, Paryż i Lyon, a sezonowe – Krynica Morska, Jastrzębia Góra, Szczawnica i Split.

Źródło: FlixBus

W minionym roku transport zbiorowy funkcjonował w mocno ograniczonym zakresie, czego skutkiem jest zmniejszenie wpływów do budżetu państwa, między innymi z tytułu podatków, akcyzy paliwowej czy kosztów infrastruktury – zwraca uwagę FlixBus. Od marca 2020 do kwietnia 2021 roku rzeczywista kwota wpływów budżetowych z ograniczonej działalności FlixBusa wyniosła ponad 27 milionów złotych. Gdyby udało się zrealizować pierwotne plany sprzed pandemii, wpływy te sięgałyby prawie 93 milionów złotych.

CZYTAJ TEŻ: FlixBus: 2020 rok zabrał nam prawie połowę pasażerów

W czerwcu FlixBus uruchomi kampanię promocyjną pod hasłem „Zaflixuj się w Polsce”, która ma zachęcić pasażerów do podróży krajowych. Jej częścią będą realizowane we współpracy z urzędami i biurami promocji miast konkursy i inne inicjatywy wspierające polską branżę turystyczną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autokary odbierają pasażerów kolei

Konkurencja w dalekobieżnych przewozach autobusowych wymusza spadek cen, lepszą ofertę i poprawę komfortu podróżowania. ...

Troje Polaków zginęło w wypadku w Egipcie

Troje polskich obywateli zginęło w wypadku drogowym w Egipcie. Jedną z ofiar jest wieloletnia ...

ABTA uczy, jak działać w nowej rzeczywistości

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA przygotowała przewodnik, w którym podpowiada członkom, jak odnaleźć się ...

Wizz Air przedłuża nielatanie

Wizz Air przedłużył zawieszenie wszystkich lotów w polskiej siatce połączeń do 24 maja. Powód? ...

Kraków Airport: w 2020 roku 15 nowych tras

Połączenia do Chicago, Nowego Jorku i Paryża to tylko trzy z piętnastu nowych tras, ...

Polski Air Club w holenderskich rękach

Holenderska firma specjalizująca się w organizowaniu podróży służbowych, BCD Travel, kupiła polskiego agenta i ...