KLM: pierwszy elektryczny samolot pojawi się za 15-20 lat

Myślę, że realna perspektywa czasowa dla samolotu elektrycznego to od 15 do 20 lat – zdradził prezes linii lotniczych KLM Pieter Elbers w rozmowie z Business Insider Polska.

Elektryczna rewolucja w motoryzacji trwa w najlepsze, tymczasem coraz częściej słychać, że już niebawem może dotrzeć również do lotnictwa. Czy tak niebawem? O perspektywy przyszłości elektrycznych samolotów Business Insider Polska zapytał prezesa najstarszych linii lotniczych świata KLM, Pietera Elbersa.

– Gdy pojawiły się pierwsze elektryczne samochody, ludzie śmiali się, a dziś? Wszyscy widzimy, jak daleko zaszliśmy już w tej dziedzinie. Nie wierzę jednak, by pierwsze elektryczne samoloty pojawiły się już za pięć czy sześć lat – stwierdził Elbers.

Szef KLM odniósł się do zapowiedzi EasyJeta z 2018 r., w której tani brytyjski przewoźnik ogłosił, że jego pierwsze elektryczne samoloty polecą na trasie Amsterdam-Londyn i stanie się tak do 2027 r.

Zdaniem prezesa holenderskich linii lotniczych, są to ambitne plany, jednak mało wykonalne w tak krótkim czasie. – Myślę, że realna perspektywa czasowa dla samolotu elektrycznego to od 15 do 20 lat – ocenił Elbers.

Więcej na: Business Insider Polska

Mogą Ci się również spodobać

Rosjanie otwierają niebo – tanie linie polecą do Petersburga

Niskokosztowe linie lotnicze będą mogły latać do Petersburga bez umowy międzyrządowej — poinformowało rosyjskie ...

Dubrownik chce zakazać restauracji na chodnikach

Chorwackie miasto ma problem – stało się jeszcze popularniejsze po tym jak wystąpiło jako ...

Rekordowy rok lotniska w Babimoście

W 2019 roku liczba pasażerów lubuskiego lotniska wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o ...

MSZ: Nie ma Polaków wśród poszkodowanych w trzęsieniu ziemi

Nie ma informacji, żeby wśród poszkodowanych w trzęsieniu ziemi w rejonie greckiej wyspy Kos ...

Lufthansa z internetem na europejskich trasach

Pasażerowie Lufthansy i Austrian Airlines będą mogli korzystać z Wi-Fi również na trasach krótkiego ...

Betlej: Branża nie doceniła konkurenta

Podczas gdy dane MerlinaX pokazywały wzrost sprzedaży wycieczek zagranicznych w Polsce o 20 procent, ...