Koniec horroru z płaczącymi dziećmi w samolotach

Japan Airlines wyciąga rękę do tych, dla których płaczące dziecko w pobliżu to koszmar. A przy tym dba o to, by nie ucierpiało żadne dziecko.

Japan Airlines wyszły naprzeciw potrzebom pasażerów, którzy nie są w stanie wytrzymać płaczących maluchów i w bardzo prosty sposób umożliwiły rezerwowanie miejsc z dala od małych dzieci. Zauważył to jeden z pasażerów i podzielił się tym na Twitterze.

Rezerwując miejsce pasażer może zobaczyć ikonki oznaczające, że na danym miejscu ma siedzieć dziecko do drugiego roku życia. Pozwala to na wybranie miejsca odpowiednio daleko od berbecia. Rozwiązanie Japan Airlines działa dzięki temu, że miejsca dzieci wskazywane są przez opiekunów przy rezerwacji. Przewoźnik nie gwarantuje jednak, że rozwiązanie zadziała za każdym razem. Jak informuje „The Guardian”, ikonka oznaczająca dziecko nie pojawi się gdy rezerwacji dokona osoba trzecia lub miejsce dziecka będzie rezerwowane w ramach biletu grupowego (np. poprzez biuro podróży). Nie zadziała to także w sytuacji, w której w ostatniej chwili dokonana zostanie zmiana samolotu na inny.

Opinie pasażerów o pomyśle Japan Airlines są podzielone. Część chwali rozwiązanie za to, że zwiększa szanse na spokojną podróż i podpowiada konkurencji japońskich linii, by poszły śladem przewoźnika z Kraju Kwitnącej Wiśni. Ale są również pasażerowie, którzy krytykują przewoźnika za brak empatii, a osobom cierpiącym w pobliżu dzieci doradzają używanie słuchawek.

Problem płaczących dzieci w samolotach jest jednak dla wielu osób poważny. Każdy, kto kiedykolwiek był w takiej sytuacji doskonale wie, że jest to trudne do wytrzymania (także dla małego człowieka, który płaczem komunikuje, że sytuacja jest dla niego stresująca) i nie zawsze personel pokładowy może przesadzić osobę, której ciężko wytrzymać w pobliżu płaczącego malucha. Rozwiązanie japońskiego przewoźnika, choć niedoskonałe, ma szansę zwiększyć komfort podróży zarówno tych, którzy nie są w stanie wytrzymać płaczu dzieci, jak i opiekunów dzieci, którzy będą w mniejszym stopniu narażeni na niemiłe słowa ze strony współpasażerów.

Mogą Ci się również spodobać

Polacy pomagają niemieckiej turystyce

Dziewiąty z rzędu rekordowy wynik odnotowała w ubiegłym roku niemiecka turystyka przyjazdowa. W statystykach ...

TUI chce więcej zarabiać na wycieczkach fakultatywnych

4,4 procent więcej klientów i o 9,1 procent większe przychody niż rok temu – ...

Rosja surowo ukarze za lotnicze chuligaństwo

Rosyjska Duma zwiększy dziesięciokrotnie kary dla pasażerów, którzy zachowują się nieodpowiednio na pokładach samolotów. ...

We Wrocławiu przybyło 3,1 procent pasażerów

W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tysięcy pasażerów, o 3,1 procent więcej niż ...

Airbnb i Expedia ukarane za nielegalne noclegi

Airbnb i Expedia przegrały w kalifornijskim sądzie spór o to, kto odpowiada za udostępnianie ...

POT sprawdza, kto wypromuje „AlePolskę”

Trwają poszukiwania agencji reklamowej, która w 12 reportażach przedstawi i wypromuje 12 produktów turystycznych, ...