Koniec horroru z płaczącymi dziećmi w samolotach

Japan Airlines wyciąga rękę do tych, dla których płaczące dziecko w pobliżu to koszmar. A przy tym dba o to, by nie ucierpiało żadne dziecko.

Japan Airlines wyszły naprzeciw potrzebom pasażerów, którzy nie są w stanie wytrzymać płaczących maluchów i w bardzo prosty sposób umożliwiły rezerwowanie miejsc z dala od małych dzieci. Zauważył to jeden z pasażerów i podzielił się tym na Twitterze.

Rezerwując miejsce pasażer może zobaczyć ikonki oznaczające, że na danym miejscu ma siedzieć dziecko do drugiego roku życia. Pozwala to na wybranie miejsca odpowiednio daleko od berbecia. Rozwiązanie Japan Airlines działa dzięki temu, że miejsca dzieci wskazywane są przez opiekunów przy rezerwacji. Przewoźnik nie gwarantuje jednak, że rozwiązanie zadziała za każdym razem. Jak informuje „The Guardian”, ikonka oznaczająca dziecko nie pojawi się gdy rezerwacji dokona osoba trzecia lub miejsce dziecka będzie rezerwowane w ramach biletu grupowego (np. poprzez biuro podróży). Nie zadziała to także w sytuacji, w której w ostatniej chwili dokonana zostanie zmiana samolotu na inny.

Opinie pasażerów o pomyśle Japan Airlines są podzielone. Część chwali rozwiązanie za to, że zwiększa szanse na spokojną podróż i podpowiada konkurencji japońskich linii, by poszły śladem przewoźnika z Kraju Kwitnącej Wiśni. Ale są również pasażerowie, którzy krytykują przewoźnika za brak empatii, a osobom cierpiącym w pobliżu dzieci doradzają używanie słuchawek.

Problem płaczących dzieci w samolotach jest jednak dla wielu osób poważny. Każdy, kto kiedykolwiek był w takiej sytuacji doskonale wie, że jest to trudne do wytrzymania (także dla małego człowieka, który płaczem komunikuje, że sytuacja jest dla niego stresująca) i nie zawsze personel pokładowy może przesadzić osobę, której ciężko wytrzymać w pobliżu płaczącego malucha. Rozwiązanie japońskiego przewoźnika, choć niedoskonałe, ma szansę zwiększyć komfort podróży zarówno tych, którzy nie są w stanie wytrzymać płaczu dzieci, jak i opiekunów dzieci, którzy będą w mniejszym stopniu narażeni na niemiłe słowa ze strony współpasażerów.

Mogą Ci się również spodobać

Samolot Qataru na najdłuższej trasie

16 godzin i 20 minut trwa uruchomiona wczoraj najdłuższa trasa lotnicza na świecie. Boeing ...

Pociągiem z Azerbejdżanu do Gruzji i Turcji

Uruchomienie nowego połączenia kolejowego z Baku przez stolicę Gruzji Tbilisi do tureckiego miasta Kars ...

Dużo więcej turystów z Hiszpanii w Czechach

Dwa miliony turystów zagranicznych i niecałe dwa miliony krajowych wykupiło noclegi w Czechach w ...

Harmony Polish Hotels z nowymi władzami

Fundacja Harmony Polish Hotels – konsorcjum marketingowe zrzeszające polskie niezależne hotele, wybrała zarząd siódmej ...

17 milionów klientów pobrało aplikację Ryanaira

Już 17 milionów klientów Ryanaira korzysta z aplikacji tego przewoźnika, dzięki której można między ...

Do Palermo na zimę z Krakowa

Ryanair uruchomi nową trasę w zimowej siatce połączeń – z Krakowa do Palermo Jak ...