Awaria systemu Ryanaira wywołała chaos na lotniskach

Tymczasowa awaria na stronie internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira spowodowała ogromny chaos i opóźnienia samolotów na wielu europejskich lotniskach.

W sobotę 14 września doszło do zawieszenia systemu irlandzkiego przewoźnika. Pasażerowie nie mogli odprawić się ani pobrać informacji o swoim locie ze strony internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira, co wywołało masę skarg na przewoźnika oraz gigantyczne kolejki na lotniskach w całej Europie.

Pasażerowie byli wściekli z powodów utrudnień i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ odprawa z wyprzedzeniem w systemie internetowym Ryanaira jest dużo bardziej opłacalna niż ta na lotniskach w dniu wylotu, za którą trzeba zapłacić aż 55 funtów (ok. 260 zł). Na stronie i aplikacji Ryanaira można zaś dokonać tego zupełnie za darmo (bez rezerwacji miejsca), jedyny warunek jest taki, że trzeba się odprawić wcześniej.

Czytaj także:  Pasażerowie Ryanaira byli „więzieni” na schodach. Samolot odleciał bez nich 

Jak pisali podróżni na Twitterze, awaria systemu Ryanaira spowodowała w sobotę rano wielki chaos między innymi na międzynarodowych lotniskach w Wielkiej Brytanii i Włoszech – Londyn-Stansted i Rzym-Ciampino, obsługujących tanie linie lotnicze. Osoby, które nie zdążyły odprawić się przez internet, tłoczyły się na hali w długich kolejkach, natomiast ci, którzy już się odprawili, nie mieli dostępu do swoich kart pokładowych w aplikacji mobilnej i nie mogli przejść przez bramki.

Ryanair przyznał w komunikacie, że w nocy z piątku na sobotę wykryto awarię systemu, która przyczyniła się do problemów z odprawami i wejściem na pokład. Zdaniem przewoźnika jednak, kłopoty na lotniskach były nieznaczne.

– Dziś rano (14 września – red.), dotknęła nas awaria systemu, która spowodowała krótkie opóźnienia w odprawach i przejściu przez bramki. System został już naprawiony i loty odbywają się normalnie. Przepraszamy za wszelkie wywołane tym utrudnienia – powiedział rzecznik Ryanaira, cytowany przez dziennik The Independent.

Mogą Ci się również spodobać

Rosja traci doświadczonych pilotów

Rosyjscy piloci nie chcą pracować dla rodzimych linii lotniczych. W ciągu dwóch ostatnich lat ...

Travel Service właścicielem CSA

Czeska linia lotnicza Travel Service stała się większościowym udziałowcem narodowego przewoźnika Czech Airlines, CSA ...

Niemcy: Polacy zostawiają najwięcej pieniędzy

Polacy to pożądani turyści w Niemczech. Mało że odwiedzają sąsiadów z roku na rok ...

Moskwa w śniegu – samoloty zostają na lotniskach

Intensywne opady śniegu sparaliżowały ruch na moskiewskich lotniskach. Odwołano ponad 130 lotów, a co ...

Turystyka rozpędza brytyjską gospodarkę

W czwartym kwartale 2016 roku przychody agencji turystycznych w Wielkiej Brytanii wzrosły o 7,3 ...

Orient Express w służbie AccorHotels

AccorHotels kupił połowę udziałów firmy Orient Express. Koncern będzie korzystał z legendarnego pociągu przy ...