Awaria systemu Ryanaira wywołała chaos na lotniskach

Tymczasowa awaria na stronie internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira spowodowała ogromny chaos i opóźnienia samolotów na wielu europejskich lotniskach.

W sobotę 14 września doszło do zawieszenia systemu irlandzkiego przewoźnika. Pasażerowie nie mogli odprawić się ani pobrać informacji o swoim locie ze strony internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira, co wywołało masę skarg na przewoźnika oraz gigantyczne kolejki na lotniskach w całej Europie.

Pasażerowie byli wściekli z powodów utrudnień i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ odprawa z wyprzedzeniem w systemie internetowym Ryanaira jest dużo bardziej opłacalna niż ta na lotniskach w dniu wylotu, za którą trzeba zapłacić aż 55 funtów (ok. 260 zł). Na stronie i aplikacji Ryanaira można zaś dokonać tego zupełnie za darmo (bez rezerwacji miejsca), jedyny warunek jest taki, że trzeba się odprawić wcześniej.

Czytaj także:  Pasażerowie Ryanaira byli „więzieni” na schodach. Samolot odleciał bez nich 

Jak pisali podróżni na Twitterze, awaria systemu Ryanaira spowodowała w sobotę rano wielki chaos między innymi na międzynarodowych lotniskach w Wielkiej Brytanii i Włoszech – Londyn-Stansted i Rzym-Ciampino, obsługujących tanie linie lotnicze. Osoby, które nie zdążyły odprawić się przez internet, tłoczyły się na hali w długich kolejkach, natomiast ci, którzy już się odprawili, nie mieli dostępu do swoich kart pokładowych w aplikacji mobilnej i nie mogli przejść przez bramki.

Ryanair przyznał w komunikacie, że w nocy z piątku na sobotę wykryto awarię systemu, która przyczyniła się do problemów z odprawami i wejściem na pokład. Zdaniem przewoźnika jednak, kłopoty na lotniskach były nieznaczne.

– Dziś rano (14 września – red.), dotknęła nas awaria systemu, która spowodowała krótkie opóźnienia w odprawach i przejściu przez bramki. System został już naprawiony i loty odbywają się normalnie. Przepraszamy za wszelkie wywołane tym utrudnienia – powiedział rzecznik Ryanaira, cytowany przez dziennik The Independent.

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow daje rabat klientom Net Holiday

Każdy kto kupił wyjazd na lato w biurze podróży Net Holiday dostanie specjalną zniżkę ...

Niemieccy touroperatorzy do klientów: Tracimy pracę

Touroperatorzy zrzeszeni w kooperatywie AER wyprodukowali spot, w którym przepełnieni emocjami tłumaczą klientom i ...

Lufthansa wraca do Katowic

Lufthansa wraca po trwającej ponad siedem miesięcy przerwie na lotnisko w Katowicach. Na początek ...

Wycieczkowiec na breloczek

Carnival, armator statków wycieczkowych, zainstaluje na statkach czujniki, które pomogą pracownikom lepiej obsługiwać klientów ...

Kos skorzysta jeszcze z niższego VAT-u

VAT na Kos, Lesbos, Chios, Samos i Leros nadal będzie o 30 procent mniejszy ...

Grecy: Idziesz do muzeum? Bilet kup on-line

Od 1 maja w wersji testowej, od 1 czerwca już w pełnej działać będzie ...