Awaria systemu Ryanaira wywołała chaos na lotniskach

Tymczasowa awaria na stronie internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira spowodowała ogromny chaos i opóźnienia samolotów na wielu europejskich lotniskach.

W sobotę 14 września doszło do zawieszenia systemu irlandzkiego przewoźnika. Pasażerowie nie mogli odprawić się ani pobrać informacji o swoim locie ze strony internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira, co wywołało masę skarg na przewoźnika oraz gigantyczne kolejki na lotniskach w całej Europie.

Pasażerowie byli wściekli z powodów utrudnień i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ odprawa z wyprzedzeniem w systemie internetowym Ryanaira jest dużo bardziej opłacalna niż ta na lotniskach w dniu wylotu, za którą trzeba zapłacić aż 55 funtów (ok. 260 zł). Na stronie i aplikacji Ryanaira można zaś dokonać tego zupełnie za darmo (bez rezerwacji miejsca), jedyny warunek jest taki, że trzeba się odprawić wcześniej.

Czytaj także:  Pasażerowie Ryanaira byli „więzieni” na schodach. Samolot odleciał bez nich 

Jak pisali podróżni na Twitterze, awaria systemu Ryanaira spowodowała w sobotę rano wielki chaos między innymi na międzynarodowych lotniskach w Wielkiej Brytanii i Włoszech – Londyn-Stansted i Rzym-Ciampino, obsługujących tanie linie lotnicze. Osoby, które nie zdążyły odprawić się przez internet, tłoczyły się na hali w długich kolejkach, natomiast ci, którzy już się odprawili, nie mieli dostępu do swoich kart pokładowych w aplikacji mobilnej i nie mogli przejść przez bramki.

Ryanair przyznał w komunikacie, że w nocy z piątku na sobotę wykryto awarię systemu, która przyczyniła się do problemów z odprawami i wejściem na pokład. Zdaniem przewoźnika jednak, kłopoty na lotniskach były nieznaczne.

– Dziś rano (14 września – red.), dotknęła nas awaria systemu, która spowodowała krótkie opóźnienia w odprawach i przejściu przez bramki. System został już naprawiony i loty odbywają się normalnie. Przepraszamy za wszelkie wywołane tym utrudnienia – powiedział rzecznik Ryanaira, cytowany przez dziennik The Independent.

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy agenci dostaną część prowizji po Cooku

Agenci należący do niemieckiego stowarzyszenia QTA dostaną część prowizji, jaka należała im się od ...

Hotele.pl: Jedna gwiazdka w górę, pięć w dół

W maju najbardziej podrożały noclegi w hotelach jednogwiazdkowych, a potaniały w pięciogwiazdkowych – pokazuje ...

Tunezja popularniejsza niż przed zamachami

O 29 procent ma wzrosnąć w tym sezonie liczba turystów zagranicznych w Tunezji. Szacunki ...

Betlej: Po majówce sprzedaż wycieczek znacząco wzrośnie

Tydzień, z którego wyłączony był świąteczny poniedziałek, nie przyniósł imponujących wyników sprzedaży wycieczek. Jednak ...

Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur

Choć liczba klientów odwiedzających stacjonarne salony sprzedaży Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii spada, prezes ...

Kryształowy Globus dla Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej

Polska Izba Turystyki i organizator targów turystycznych TT Warsaw kolejny wspólnie przyznały nagrodę Fair ...