Wizz Air: Klasa biznes się skończyła

Wizz Air wzywa regularne linie lotnicze, żeby przestały latać z pustymi miejscami w klasie biznes.

Publikacja: 05.12.2019 18:11

Wizz Air: Klasa biznes się skończyła

Foto: Fot. materiały prasowe

Apel Wizz Aira dotyczy lotów trwających krócej niż pięć godzin. Turystyka.rp.pl pisała o tym już w połowie zeszłego miesiąca.

CZYTAJ: Wizz Air: Zakazać klasy biznes na krótkich trasach

Klasa biznes powinna być zakazana we wszystkich lotach krótkodystansowych, gdyż podróżujący nią pasażerowie zostawiają dwukrotnie większy ślad węglowy w porównaniu z pasażerami klasy ekonomicznej. Branża lotnicza odpowiada za funkcjonowanie tego nieefektywnego i archaicznego modelu. Sposób myślenia o tym powinien zmienić się już dawno temu” – pisze węgierski przewoźnik w komunikacie.

– Przemysł lotniczy potrzebuje bardziej zdecydowanych rozwiązań – mówi cytowany w nim prezes Wizz Aira József Váradi. – Staromodny model podróży już się skończył, podobnie jak klasa biznes – dodaje.

ZOBACZ TEŻ: KLM: Czy na pewno musisz lecieć?

Wizz Air twierdzi, że emituje najmniej dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażera spośród wszystkich linii lotniczych – w październiku tego roku było to 56,8 grama na pasażera na kilometr. Wyjaśnia, że utrzymaniu emisji tego gazu na jak najniższym poziomie sprzyja jego model biznesowy, który przewiduje między innymi wysokie, 95-procentowe obłożenie samolotów.

Ponadto przewoźnik tworzy siatkę połączeń w taki sposób, aby unikać lotów łączonych. Sukcesywnie włącza do swojej floty airbusy neo (ostatnio zamówił 268 tych maszyn), które mają „świetną aerodynamikę” i są „niepokonane pod względem wydajności zużycia paliwa”.

Wizz Air zobowiązał się do dalszej redukcji emisji o 30 procent na pasażera w ciągu kolejnych dziesięciu lat. Apeluje, aby pozostałe linie postąpiły tak samo, bo „problem dotyczy całej branży”.

Apel Wizz Aira dotyczy lotów trwających krócej niż pięć godzin. Turystyka.rp.pl pisała o tym już w połowie zeszłego miesiąca.

CZYTAJ: Wizz Air: Zakazać klasy biznes na krótkich trasach

Pozostało 87% artykułu
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski