Lufthansa uziemiona do października 2020

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa kasuje wszystkie swoje rozkładowe rejsy pasażerskie od początku kwietnia do końca września – wynika z wewnętrznego memorandum, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 27.03.2020 13:48

Lufthansa uziemiona do października 2020

Foto: Fot. AFP

„To nie jest oficjalna publikacja” – poinformowało nas biuro prasowe Lufthansy. I w dalszej części komunikatu wyjaśnia: „W tej chwili Lufthansa nadal oferuje rejsy długodystansowe z Frankfurtu, a Swiss będzie latał trzy razy w tygodniu do Newark (USA) i dodatkowo będzie miał mocno okrojony rozkład rejsów średniego i krótkiego zasięgu. Loty krótkodystansowe Lufthansy będą również poważnie okrojone i jedynie Lufthansa Cityline będzie operowała z Monachium. Natomiast z centrów przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium i Zurychu będzie obsługiwanych jedynie kilka kierunków. Rejsy repatriacyjne mają trwać do 19 kwietnia i stanowią one około 5 procent oryginalnie zaplanowanego rozkładu” – czytamy w oświadczeniu. Linia informuje jednocześnie o planowanym uziemieniu 700 z 763 samolotów.

CZYTAJ TEŻ: Lufthansa prosi państwo o pomoc

To reakcja na drastyczny spadek popytu wymuszony pandemią covidu-19 na świecie, zamknięciem granic przez większość krajów obawami przed lataniem i niemożnością przewidzenia, kiedy kryzys się skończy.

W publikacji, która „nie jest oficjalna”, wysłanej do pracowników 20 marca, przewoźnik przyznał, że już w tej chwili aż 95 procent komercyjnej floty zostało uziemione i latają jedynie samoloty z cargo. Tych ładunków jest tyle, że Lufthansa przeznacza na nie niektóre samoloty pasażerskie. Do pracy w innych branżach została już odesłana część pracowników. Jako pierwsi ci, którzy mają wykształcenie medyczne.

ZOBACZ TAKŻE: Alexandre de Juniac: Okno dla rządów się zamyka

Niemcy, gdzie Lufthansa jest największym przewoźnikiem, zostały szczególnie mocno dotknięte kryzysem wywołanym przez koronawirus. Linie operujące w tym kraju stracą 12 miliardów przychodów – wynika z ostatniej analizy IATA, z ich usług skorzysta 84,4 miliona pasażerów mniej, a 400 tysięcy miejsc już jest zagrożonych, bądź wręcz utraconych, a wkład branży do niemieckiego PKB zmniejszy się o 28 miliardów dolarów.

„To nie jest oficjalna publikacja” – poinformowało nas biuro prasowe Lufthansy. I w dalszej części komunikatu wyjaśnia: „W tej chwili Lufthansa nadal oferuje rejsy długodystansowe z Frankfurtu, a Swiss będzie latał trzy razy w tygodniu do Newark (USA) i dodatkowo będzie miał mocno okrojony rozkład rejsów średniego i krótkiego zasięgu. Loty krótkodystansowe Lufthansy będą również poważnie okrojone i jedynie Lufthansa Cityline będzie operowała z Monachium. Natomiast z centrów przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium i Zurychu będzie obsługiwanych jedynie kilka kierunków. Rejsy repatriacyjne mają trwać do 19 kwietnia i stanowią one około 5 procent oryginalnie zaplanowanego rozkładu” – czytamy w oświadczeniu. Linia informuje jednocześnie o planowanym uziemieniu 700 z 763 samolotów.

Linie Lotnicze
Ryanair: Złe opinie lepiej sprzedają bilety niż dobre
Linie Lotnicze
Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa
Linie Lotnicze
Ryanair zbroi się na Euro 2024. Na trasy do Niemiec dokłada tysiące miejsc
Linie Lotnicze
LOT lata już do Uzbekistanu. "Kierunek z naszej strategii"
Linie Lotnicze
Air Serbia dodaje do rozkładu więcej rejsów z Krakowa do Belgradu