Branson oferuje swoją wyspę, w zamian za pomoc Virgin Atlantic

Fot. AFP

Linie Virgin Atlantic mają poważne problemy, a Virgin Australia już oddała się w zarząd syndyka. Ich właściciel, Richard Branson, szuka 500 milionów funtów pomocy i oferuje w zamian swoją wyspę.

Należące do miliardera Richarda Bransona linie lotnicze Virgin Atlantic są w poważnych kłopotach z powodu pandemii. W liście otwartym biznesmen zwrócił się o pomoc do rządów Wielkiej Brytanii i Australii, która pozwoliłaby zapobiec upadłości linii. Potrzebuje 500 mln funtów. Branson nie prosi jednak o pieniądze od brytyjskiego rządu w formie dotacji – chce pożyczki.

CZYTAJ TEŻ: Air Mauritius niewypłacalny

Problemy przeżywają też Virgin Australia. Należący do Virgin Group przewoźnik zgłosił we wtorek prośbę o zarząd w rodzaju syndyka. Oznacza to, że jest już bankrutem, mimo podjęcia ostrych środków zaradczych. Branson w liście otwartym do pracowników żalił się, że rząd Australii nie pomógł firmie, ale zapewnił, że jest ze swoim zespołem „zdeterminowany, by Virgin Australia wróciło jak najszybciej”.

Richard Branson: Nie siedzę na gotówce. Fot. Bloomberg

Bransonowi udało się przekonać pracowników do, jak twierdzi, obniżenia wynagrodzeń. W liście otwartym do pracowników wszystkich firm działających pod szyldem Virgin zadeklarował włączenie swojej prywatnej wyspy do aktywów, które mają posłużyć do gromadzenia pieniędzy na ratowanie firm.

„Podobnie, jak w wypadku innych aktywów Virgin, nasz zespół postara się uzyskać dzięki wyspie jak najwięcej pieniędzy, aby ocalić jak najwięcej miejsc pracy w całej grupie” – napisał.

Mowa tu o leżącej w archipelagu Brytyjskich Wysp Dziewiczych wyspie Necker. Wyspa ma powierzchnię 74 akrów (niecałe 0,3 kilometra kwadratowego) i znajdują się na niej zabudowania mogące pomieścić 30 gości.

Przy okazji deklaracji oddania w zastaw (lub sprzedania) wyspy, Branson podkreślił, że „nie siedzi na gotówce”, a wartość jego majątku zależna jest od wartości Virgin Group. Wszystkie firmy należące do grupy zatrudniają ponad 70 tysięcy ludzi w 35 państwach. W większości działają one w branżach najmocniej dotkniętych kryzysem – lotnictwie i szeroko pojętej turystyce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Halo Lato 2020!, czyli 1000 propozycji wakacji z Itaką

Trzy nowe kierunki – Curaçao na Karaibach, Marsa Matrouh w Egipcie i marokańska Saidia ...

Air France-KLM: Nowy start na długie trasy

Drugi w Europie przewoźnik lotniczy, francusko-holenderski Air France-KLM, zapowiedział zwiększenie mocy przewozowych, by odzyskać ...

LOT przedłużył umowę na system do sprzedaży biletów na świecie

LOT i Sabre odnowili w Krakowie umowę, dzięki której przewoźnik może sprzedawać bilety przez ...

TUI inwestuje w technologie mobilne

Blockchain, chmura internetowa i sztuczna inteligencja coraz mocniej wpływają na branżę turystyczną – uważa ...

Amsterdam nie chce więcej sklepów dla turystów

W centrum Amsterdamu nie pojawią się już nowe sklepy i punkty usługowe dla turystów. ...

LOT przedłuża zawieszenie połączeń regularnych

LOT odwołuje loty zaplanowane między 29 marca a 11 kwietnia. Robi to w związku ...