Singapore Airlines zostaną na ziemi do końca czerwca

Fot. Bloomberg

Tylko 4 procent połączeń, czyli rejsy do 15 miast, utrzymują Singapore Airlines. Zwiększenie operacji planowane jest dopiero na koniec czerwca.

Największy przewoźnik w Azji Południowo-Wschodniej wydłużył okres uziemienia floty o miesiąc. To kolejna taka decyzja, na którą wpłynęła bardzo słaba sprzedaż biletów.

Wcześniej zarząd SIA sądził, że uda się przekonać pasażerów do latania już w końcu kwietnia, po dwóch tygodniach okazało się jednak, że popyt na podróże praktycznie nie istnieje, więc pojawiła się data 31 maja. A kiedy okazało się, że i wtedy nie będzie jeszcze chętnych do latania, termin przesunięto na koniec czerwca.

SIA nie zwraca pieniędzy za odwołane loty. Oferuje natomiast bezpłatne przełożenie podróży na inny termin, zamienia bilety na vouchery, które można wykorzystać na rejsy w przyszłości, a kiedy już pasażerowie zdecydują się na lot, dostaną dodatkowo bonus.

SIA przed kryzysem wywołanym pandemią Covid-19 była 15. co do wielkości linią lotniczą na świecie, latającą do 140 miast w 35 krajach. Załamanie ruchu i popytu na przesiadki w Singapurze, z czego żyła ta linia, okazało się jednak tak duże, że musiała skorzystać z zewnętrznego dofinansowania w wysokości 15 miliardów dolarów. Było to możliwe dzięki wsparciu grupy finansowej Temasek. Singapurczycy zdecydowali się wyemitować dla dotychczasowych akcjonariuszy obligacje o wartości 5,3 miliarda dolarów i dodatkowo papiery o wartości 9,7 miliarda dolarów.

Według najnowszej prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku stracą przychody o wartości 113 miliardów dolarów, a spadek ruchu pasażerskiego szacowany jest na 50 procent w porównaniu z 2019 rokim.

— Sytuacja pogarsza się z dnia na dzień. Już mamy jedno bankructwo, linii Virgin Australia. A będzie ich więcej, jeśli rządy natychmiast nie zaczną działać zapewniając przewoźnikom gotówki, żeby przetrwali najtrudniejszy okres — ocenia wiceprezes IATA na region Azji i Pacyfiku Conrad Clifford.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie Koleje Linowe uczą odpowiedzialności w górach

Polskie Koleje Linowe we współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i Tatrzańskim Parkiem Narodowym ...

Phuket nie nadąża za własną popularnością

W tym roku na Phuket ma przyjechać 15 milionów gości. Popularność wyspy rośnie, a ...

Kadr ze spotu promocyjnego Pomorza Zachodniego

Polskie miasta i regiony walczą o turystów

Wyjazdy zagraniczne stoją tego lata pod znakiem zapytania, większość turystów zamierza więc spędzić wakacje ...

Słowacy zdejmują maseczki i jadą za granicę

Słowacja w środę ponownie otworzy centra handlowe, teatry i kina – zapowiedział premier Igor ...

Turecki touroperator kupi niemieckiego Neckermanna

Turecki Anex Tour przejął Thomasa Cooka w Rosji i podpisał wstępną umowę na kupno ...

Komisja Europejska: Vouchery to opcja, a nie obowiązek

Komisja Europejska przypomniała touroperatorom i liniom lotniczym o obowiązku zwracania pieniędzy za odwołane wyjazdy. ...