Sun Express nie poleci do Egiptu

Fot. facebook.com/SunExpress

Z powodu małego zainteresowania touroperatorów linia lotnicza Sun Express wycofuje z letniego rozkładu lotów połączenia do Hurghady.

Sun Express, linia lotnicza założona w 1989 roku przez Lufthansę i Turkish Airlines, która specjalizuje się w przewozach turystycznych, poinformowała, że w bieżącym sezonie letnim nie będzie latać do Hurghady – donosi niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk. Co prawda wyloty z Düsseldorfu, Hanoweru, Kolonii-Bonn, Lipska-Halle i Stuttgartu nadal widnieją w rozkładach, ale rzecznik prasowa potwierdziła, że rejsy te nie odbędą się. Przewoźnik zdecydował się anulować program letni do Egiptu, bo touroperatorzy nie są zainteresowani tą ofertą.

CZYTAJ TEŻ: Egipt obniża ceny biletów i opłaty dla samolotów

Na razie nadal nie wiadomo, kiedy w ogóle będzie można zacząć wyjeżdżać do Egiptu, bo niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych utrzymało ostrzeżenia przed podróżami do krajów spoza Unii Europejskiej, strefy Schengen i państw stowarzyszonych do końca sierpnia. Sun Express zapowiada natomiast, że 15 lipca wznowi loty do Bułgarii, Grecji i Włoch. Poza tym przewoźnik wykonuje połączenia do Ankary i innych miejsc w Anatolii.

Sun Express działa jako dwie spółki – turecka Sun Express i niemiecka Sun Express Deutschland. Skasowany program do Egiptu miał być realizowany przez tę drugą. Na licencji niemieckiej lata 20 samolotów, w tym siedem długodystansowych, które przed wybuchem epidemii wykonywały połączenia turystyczne, jeszcze w barwach Eurowings, dla Lufthansy. Na trasach krótkiego i średniego zasięgu normalnie operuje 13 samolotów, firma zatrudnia 1,3 tysiąca pracowników. Łącznie przewoźnik ma ponad 80 maszyn, z których większość jest nadal uziemiona.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Traveldata: Przecen w biurach podróży ciąg dalszy

Dwudziesty drugi tydzień z rzędu cena paliwa lotniczego i relacja złotego wobec dolara i ...

Branża spotkań (do)szkolona

Jak techniki sprzedażowe handlowców można wykorzystać w usługach konferencyjnych? Po co zatrudniać pracowników do ...

Branża MICE: Zamiast strumienia mamy strumyk pomocy

Ograniczona i niewystarczająca – tak rządową pomoc ocenia Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Branża ...

IATA pogania rządy: Bez paszportów zdrowia nie ruszymy

Odbudowa ruchu lotniczego ma szansę ruszyć w lecie. Potrzeba do tego jednak ujednoliconych przepisów ...

Ryanair uznaje niemiecki związek zawodowy Ver.di

Związek zawodowy Ver.di będzie reprezentował pracowników pokładowych zatrudnionych w Niemczech – zgodziło się kierownictwo ...

Rząd odmraża 120 kierunków

W opublikowanym w piątek rozporządzeniu „epidemicznym” rząd zawarł bardzo istotny z punktu widzenia turystyki ...