Ryanair znów musi ciąć rozkład

Powodem są ograniczenia podróżowania wprowadzone przez rządy Irlandii i innych państw Unii Europejskiej, a w konsekwencji spadek liczby rezerwacji.

Publikacja: 18.09.2020 14:28

Ryanair znów musi ciąć rozkład

Foto: Fot. AFP

Ryanair poinformował dziś w komunikacie o redukcji październikowego rozkładu lotów o kolejne 20 procent (pierwsza, również 20-procentowa redukcja nastąpiła już w połowie sierpnia). Przewoźnik zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50 procent do około 40 procent poziomu z października zeszłego roku, przy współczynniku wypełnienia samolotów powyżej 70 procent. Redukcje te były konieczne, bo ciągłe zmiany zasad podróżowania i wprowadzanie przez rządy bez uprzedzenia kolejnych ograniczeń „osłabia chęć konsumentów do rezerwowania z wyprzedzeniem”.

Na przykład w Irlandii, której rząd od 1 lipca utrzymuje „nadmierne i wadliwe ograniczenia podróży”, wskaźnik zakażeń wzrósł w ostatnich tygodniach do 50 na 100 tysięcy mieszkańców – to ponad dwukrotnie więcej niż na przykład w Niemczech i we Włoszech, które pozwalają podróżować wewnątrz Unii Europejskiej.

CZYTAJ TEŻ: Ryanair redukuje loty, zbyt optymistycznie ocenił popyt

– Jesteśmy rozczarowani redukcją naszego oferowania do poziomu około 40 procent w porównaniu z październikiem zeszłego roku. Niestety zaufanie klientów zostało nadszarpnięte przez złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych wprowadzanymi przez rządy poszczególnych krajów, a wielu klientów Ryanaira nie może podróżować w celach biznesowych lub z powodu pilnych spraw rodzinnych bez konieczności poddania się nieskutecznej 14-dniowej kwarantannie – mówi rzecznik prasowy Ryanaira, cytowany w komunikacie.

– Jest jeszcze za wcześnie na podjęcie ostatecznych decyzji odnośnie zimowego rozkładu lotów, który obowiązuje od listopada do marca, ale jeśli obecne trendy i złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych i normalną działalnością gospodarczą będą się utrzymywać, to podobne ograniczenia oferowania mogą zostać wprowadzone – dodaje.

– Wzywamy ministra transportu Irlandii Eamona Ryana do wyjaśnienia, dlaczego od ponad dwóch miesięcy nie wdraża żadnego z 14 zaleceń rządowej komisji ds. lotnictwa przedstawionych rządowi 7 lipca. Minister powinien również wyjaśnić, dlaczego krajowy zespół ds. zdrowia publicznego (NPHET) od 1 lipca utrzymuje Irlandię w zamknięciu, jak Korea Północna, podczas gdy Włochy i Niemcy zniosły wszystkie ograniczenia dotyczące podróży wewnątrz Unii Europejskiej, a ich wskaźniki zachorowań na covid-19 są niższe o ponad połowę od tych w Irlandii – pyta rzecznik. – Podróże lotnicze wewnątrz UE nie stanowią problemu, a wadliwe zakazy podróży nie są skutecznym rozwiązaniem – konkluduje.

ZOBACZ TAKŻE: Ryanair ma już rozkład lotów na zimę z Polski

Jednocześnie „Ryanair z zadowoleniem przyjmuje plan Komisji Europejskiej zniesienia ograniczeń w podróżach wewnątrz UE z zastrzeżeniem jedynie cotygodniowych aktualizacji ECDC (Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób) dotyczących wskaźników przypadków covidu-19 i pozytywnych wyników testów według krajów i regionów UE i wzywa do natychmiastowego wdrożenia tego skoordynowanego podejścia przez wszystkie państwa UE, zwłaszcza Irlandię, aby obywatele UE mogli rezerwować podróże służbowe i rodzinne bez obaw o odwołanie lotu lub wadliwe ograniczenia jak kwarantanna” – czytamy w komunikacie.

Ryanair poinformował dziś w komunikacie o redukcji październikowego rozkładu lotów o kolejne 20 procent (pierwsza, również 20-procentowa redukcja nastąpiła już w połowie sierpnia). Przewoźnik zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50 procent do około 40 procent poziomu z października zeszłego roku, przy współczynniku wypełnienia samolotów powyżej 70 procent. Redukcje te były konieczne, bo ciągłe zmiany zasad podróżowania i wprowadzanie przez rządy bez uprzedzenia kolejnych ograniczeń „osłabia chęć konsumentów do rezerwowania z wyprzedzeniem”.

Pozostało 82% artykułu
Linie Lotnicze
Lato na Lotnisku Chopina: 122 kierunki, w tym kilka nowości
Linie Lotnicze
Ryanair: Złe opinie lepiej sprzedają bilety niż dobre
Linie Lotnicze
Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa
Linie Lotnicze
Ryanair zbroi się na Euro 2024. Na trasy do Niemiec dokłada tysiące miejsc
Linie Lotnicze
LOT lata już do Uzbekistanu. "Kierunek z naszej strategii"