Ryanair znów musi ciąć rozkład

Powodem są ograniczenia podróżowania wprowadzone przez rządy Irlandii i innych państw Unii Europejskiej, a w konsekwencji spadek liczby rezerwacji.

Publikacja: 18.09.2020 14:28

Ryanair znów musi ciąć rozkład

Foto: Fot. AFP

Ryanair poinformował dziś w komunikacie o redukcji październikowego rozkładu lotów o kolejne 20 procent (pierwsza, również 20-procentowa redukcja nastąpiła już w połowie sierpnia). Przewoźnik zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50 procent do około 40 procent poziomu z października zeszłego roku, przy współczynniku wypełnienia samolotów powyżej 70 procent. Redukcje te były konieczne, bo ciągłe zmiany zasad podróżowania i wprowadzanie przez rządy bez uprzedzenia kolejnych ograniczeń „osłabia chęć konsumentów do rezerwowania z wyprzedzeniem”.

Na przykład w Irlandii, której rząd od 1 lipca utrzymuje „nadmierne i wadliwe ograniczenia podróży”, wskaźnik zakażeń wzrósł w ostatnich tygodniach do 50 na 100 tysięcy mieszkańców – to ponad dwukrotnie więcej niż na przykład w Niemczech i we Włoszech, które pozwalają podróżować wewnątrz Unii Europejskiej.

CZYTAJ TEŻ: Ryanair redukuje loty, zbyt optymistycznie ocenił popyt

– Jesteśmy rozczarowani redukcją naszego oferowania do poziomu około 40 procent w porównaniu z październikiem zeszłego roku. Niestety zaufanie klientów zostało nadszarpnięte przez złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych wprowadzanymi przez rządy poszczególnych krajów, a wielu klientów Ryanaira nie może podróżować w celach biznesowych lub z powodu pilnych spraw rodzinnych bez konieczności poddania się nieskutecznej 14-dniowej kwarantannie – mówi rzecznik prasowy Ryanaira, cytowany w komunikacie.

– Jest jeszcze za wcześnie na podjęcie ostatecznych decyzji odnośnie zimowego rozkładu lotów, który obowiązuje od listopada do marca, ale jeśli obecne trendy i złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych i normalną działalnością gospodarczą będą się utrzymywać, to podobne ograniczenia oferowania mogą zostać wprowadzone – dodaje.

– Wzywamy ministra transportu Irlandii Eamona Ryana do wyjaśnienia, dlaczego od ponad dwóch miesięcy nie wdraża żadnego z 14 zaleceń rządowej komisji ds. lotnictwa przedstawionych rządowi 7 lipca. Minister powinien również wyjaśnić, dlaczego krajowy zespół ds. zdrowia publicznego (NPHET) od 1 lipca utrzymuje Irlandię w zamknięciu, jak Korea Północna, podczas gdy Włochy i Niemcy zniosły wszystkie ograniczenia dotyczące podróży wewnątrz Unii Europejskiej, a ich wskaźniki zachorowań na covid-19 są niższe o ponad połowę od tych w Irlandii – pyta rzecznik. – Podróże lotnicze wewnątrz UE nie stanowią problemu, a wadliwe zakazy podróży nie są skutecznym rozwiązaniem – konkluduje.

ZOBACZ TAKŻE: Ryanair ma już rozkład lotów na zimę z Polski

Jednocześnie „Ryanair z zadowoleniem przyjmuje plan Komisji Europejskiej zniesienia ograniczeń w podróżach wewnątrz UE z zastrzeżeniem jedynie cotygodniowych aktualizacji ECDC (Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób) dotyczących wskaźników przypadków covidu-19 i pozytywnych wyników testów według krajów i regionów UE i wzywa do natychmiastowego wdrożenia tego skoordynowanego podejścia przez wszystkie państwa UE, zwłaszcza Irlandię, aby obywatele UE mogli rezerwować podróże służbowe i rodzinne bez obaw o odwołanie lotu lub wadliwe ograniczenia jak kwarantanna” – czytamy w komunikacie.

Ryanair poinformował dziś w komunikacie o redukcji październikowego rozkładu lotów o kolejne 20 procent (pierwsza, również 20-procentowa redukcja nastąpiła już w połowie sierpnia). Przewoźnik zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50 procent do około 40 procent poziomu z października zeszłego roku, przy współczynniku wypełnienia samolotów powyżej 70 procent. Redukcje te były konieczne, bo ciągłe zmiany zasad podróżowania i wprowadzanie przez rządy bez uprzedzenia kolejnych ograniczeń „osłabia chęć konsumentów do rezerwowania z wyprzedzeniem”.

Pozostało 82% artykułu
Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej