Maxy LOT-u wracają do Warszawy

Z Lublina przyleciał na Lotnisko Chopina w Warszawie pierwszy z pięciu boeigów 737 Max należący do LOT-u. Samoloty parkowały na lubelskim lotnisku z powodu uziemienia.

Publikacja: 04.03.2021 17:20

Maxy LOT-u wracają do Warszawy

Foto: FOT. materiały prasowe

Jak czytamy w komunikacie przewoźnika, boeingiem przyleciało dwóch pilotów instruktorów i pracownicy serwisu LOT-u. W trakcie rejsu technicznego, piloci „wykonali standardowe czynności sprawdzające funkcjonalność poszczególnych systemów samolotu na maksymalnej wysokości przelotowej wynoszącej 12,5 km”.

Jeszcze w marcu do Warszawy wrócą cztery pozostałe maszyny. Wszystkie przejdą dodatkowe, wykraczające ponad wymagane przez regulatorów lotniczych serwisowanie (tzw. przegląd ciężki „C-check”) w bazie LOT AMS w Warszawie i obloty techniczne z udziałem pilotów uprawnionych do latania B737 MAX w barwach LOT-u – wyjaśnia przewoźnik.

CZYTAJ TEŻ: Boeing 737 Max wrócił na europejskie niebo. Pierwszy lot od 22 miesięcy

LOT ma 90 pilotów uprawnionych do latania maxami. Samoloty będą sukcesywnie włączane do obsługi połączeń w nadchodzącym sezonie letnim.

W lutym odbył się pierwszy po 22-miesięcznej przerwie wywołanej koniecznością poprawienia w tym modelu boeinga oprogramowania, lot europejski boeinga 737 Max.

Na świecie już jedenastu przewoźników wznowiło regularne rejsy maxami. Jak wyliczył producent, od ponownego certyfikowania samolotu przez amerykański urząd lotnictwa, FAA, w grudniu zeszłego roku, maxy spędziły już 6,5 tysiąca godzin z pasażerami w powietrzu.

Jak czytamy w komunikacie przewoźnika, boeingiem przyleciało dwóch pilotów instruktorów i pracownicy serwisu LOT-u. W trakcie rejsu technicznego, piloci „wykonali standardowe czynności sprawdzające funkcjonalność poszczególnych systemów samolotu na maksymalnej wysokości przelotowej wynoszącej 12,5 km”.

Jeszcze w marcu do Warszawy wrócą cztery pozostałe maszyny. Wszystkie przejdą dodatkowe, wykraczające ponad wymagane przez regulatorów lotniczych serwisowanie (tzw. przegląd ciężki „C-check”) w bazie LOT AMS w Warszawie i obloty techniczne z udziałem pilotów uprawnionych do latania B737 MAX w barwach LOT-u – wyjaśnia przewoźnik.

Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Trzeba poprawić zarządzanie lotami w Europie - twierdzą linie lotnicze