„Polska zobacz więcej” już w sprzedaży

Rozpoczęła się sprzedaż usług turystycznych na najbliższy „weekend za pół ceny”. Tym razem weźmie w nim udział prawie 560 firm i instytucji a odbędzie się między 6 a 8 października

Publikacja: 18.09.2017 15:44

Fot. PAP/Tomasz Gzell

Fot. PAP/Tomasz Gzell

Foto: PAP

Ogólnopolską akcję organizują Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki. To będzie jej trzecia edycja, poprzednie miały miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku. Impreza jest oczkiem w głowie ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. Nic dziwnego, że inaugurację sprzedaży zorganizowano w Zamku Królewskim w Warszawie. Zaproszono 200 osób – działaczy turystycznych, urzędników, przedstawicieli obiektów, które włączyły się do akcji. – Cieszę się , że rząd tak wspiera turystykę, najdynamiczniej rozwijającą się dziedzinę gospodarki, która już teraz przynosi 6 procent PKB – mówił Bańka.

Akcja ma służyć popularyzowaniu turystyki krajowej, wspomaganie ruchu turystycznego poza sezonami letnim i zimowym. – Chcielibyśmy, aby „weekendy za pół ceny”stały się tradycją, żeby Polacy odkrywali Polskę – mówił Bańka. Wspomniał też, że Polska jest coraz popularniejsza wśród turystów zagranicznych, jednym z najważniejszych jej atutów jest bezpieczeństwo. Zadeklarował, że rząd będzie intensywniej promował turystyczne walory Polski za granicą. Budżet Polskiej Organizacji Turystycznej ma być w nowym roku powiększony o 10 milionów złotych, czyli o jedną czwartą, bo tegoroczny wynosi 40 mln złotych.

– Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu tego roku nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie a takie akcje jak „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu – mówił minister.

Bańka zaprosił do udziału w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” spółek państwowych – PKP Intercity i Poczty Polskiej. Spot zachęcający do udziału w akcji pod tytułem „Zakochaj się w Polsce” ma się ukazywać w TVP 1 i TVP 2 oraz w internecie.

W jesiennej edycji akcji weźmie udział 560 podmiotów – hoteli, pensjonatów, muzeów, restauracji, ośrodków sportowych – o 100 więcej niż wiosną. 36 procent z nich zakwalifikowano do kategorii zakwaterowanie, 18 procent – zwiedzanie, 13 procent – kultura, 11 procent – gastronomia, a 9 procent – sport i rekreacja. Najwięcej, bo 105 zgłosiło się partnerów z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu jest województwo pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej, bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu.

W poprzedniej edycji z ich usług skorzystało 77,5 tysiące ludzi. Teraz organizatorzy mają nadzieję na 100 tysięcy odwiedzających.

Start „weekendu za pół ceny” połączono z promocją Wielkiego Gościńca Litewskiego. Chodzi o szlak turystyczny stworzony wokół idei szlaku handlowo-pocztowego, jaki przez wieki funkcjonował w II Rzeczpospolitej Obojga Narodów, łącząc dwie stolice – Warszawę i Wilno. Upadł dopiero wraz z rozbiorem państwa. Szlak zyskał w tym roku tytuł EDEN-u w konkursie Unii Europejskiej na miejsca służące turystom, ale przestrzegające zasad zrównoważonego rozwoju. Szlak biegnie przez: wschodnie Mazowsze, Podlasie (Supraśl), Białystok, Grodno, Druskienniki i Troki.

Na szlaku znajduje się wiele zabytków, atrakcyjnych miejsc przyrodniczych, festiwali i zajęć popularyzujących miejscową kulturę,tradycję, historię, w tym szczególnie kulinaria. Jak mówił dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej Wielki Gościniec Litewski, przed organizacją jeszcze dużo do zrobienia – trzeba szlak oznakować, zacieśnić współpracę obiektów noclegowych i gastronomicznych i zacząć certyfikować miejsca i produkty.

Wielki Gościniec Litewski będzie prezentowany w odcinkowym programie telewizyjnym (TVP 1).

Ogólnopolską akcję organizują Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki. To będzie jej trzecia edycja, poprzednie miały miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku. Impreza jest oczkiem w głowie ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. Nic dziwnego, że inaugurację sprzedaży zorganizowano w Zamku Królewskim w Warszawie. Zaproszono 200 osób – działaczy turystycznych, urzędników, przedstawicieli obiektów, które włączyły się do akcji. – Cieszę się , że rząd tak wspiera turystykę, najdynamiczniej rozwijającą się dziedzinę gospodarki, która już teraz przynosi 6 procent PKB – mówił Bańka.

Pozostało 83% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty