Nowa usługa – Destination Concierge – ma pomóc miastu nawiązać dialog z odwiedzającymi. Opierać się będzie na przekazywaniu informacji o ofercie odwiedzanych miejsc przez telefony komórkowe podłączone do internetu. To nowatorskie rozwiązanie – podaje portal Travel Agent Central.

Z badań wynika, że użytkownicy urządzeń mobilnych przeznaczają 85 procent czasu na prowadzenie rozmów przez popularne czaty, takie jak Facebook Messenger, Kik, Slack czy WhatsApp. Z drugiej strony większość podróżnych nadal musi pozyskiwać informacje o odwiedzanych kierunkach z przewodników i stron internetowych, co przez niektórych uważane jest za staromodne. Dzięki Destination Concierge użytkownicy Messengera będą mogli pytać o miejskie nowinki za pośrednictwem mediów społecznościowych.

– Chcemy maksymalnie ułatwić zwiedzanie wszystkich pięciu dzielnic Nowego Jorku, przekazując przyjezdnym informacje o ich atrakcjach – mówi prezes NYC & Company Fred Dixon. – Dzisiejsi podróżni korzystają z wielu źródeł informacji, nie tylko z przewodnika – dodaje i podkreśla, że obecnie niezmiernie ważne jest, by zawsze być gotowym na rozmowę z turystami i docierać do nich, gdziekolwiek się znajdują.

Destination Concierge został też pomyślany jako źródło informacji o odwiedzających. Umożliwia bowiem analizowanie zadawanych przez nich pytań.