Łódzkie go China, czyli region promuje się przez WeChat

„Łódzkie go China” to prawdopodobnie największy projekt promujący polski biznes w Chinach Zachodnich. Region prowadzi stałą komunikację w chińskich mediach społecznościowych tj. WeChat oraz Weibo. Ma też swoje stałe biuro w tym kraju

Publikacja: 14.11.2017 08:54

Łódzkie go China, czyli region promuje się przez WeChat

Foto: PAP

– Liczymy, ze nasze działania przełożą się na wzrost zainteresowania Chińczyków nie tylko Polską i regionem łódzkim, ale także na wzrost zainteresowania produktami polskich innowacyjnych firm oraz producentów żywności – mówił dr Andrzej Anders z departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Jego zdaniem projekt „Łódzkie go China” jest prawdopodobnie największą inicjatywą dot. współpracy i promocji zarówno polskiego regionu jak i polskich przedsiębiorstw w Chinach. – Składa się z kilku komponentów. Jest to promocja medialna zarówno za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych, które są szalenie istotne w Chinach, jak również bezpośredni udział firm z łódzkiego w misjach gospodarczych – wyjaśnia.

Samorząd województwa w porozumieniu z partnerem – Amber Global Consulting – opracował cykl szkoleń i dwie misje gospodarcze, które mają przyspieszyć ekspansję małych i średnich firm z Łódzkiego w Chinach. Pod koniec października w Chengdu przebywali przedstawiciele łódzkich przedsiębiorstw innowacyjnych, którzy wzięli udział w XII Forum Biznesu i Współpracy Technologicznej UE-Chiny; to platforma współpracy i wymiany informacji w dziedzinie inwestycji, handlu oraz technologii pomiędzy krajami Unii oraz Chinami. W misji wzięły udział firmy informatyczne, oferujące system antydronowy, firmy z branży medycznej i kosmetycznej, a także oferujące nowoczesne materiały budowlane.

– Firmy miały okazję zaprezentować swoje produkty, zapoznać się z partnerami chińskimi, nawiązać współpracę, wydaje się bardzo owocną, bo widać już dążenie do kontynuacji, czy wręcz można powiedzieć, ekspansję na rynek chiński. Drugą była misja przemysłu spożywczego, która przyjęła formę nie tylko spotkań be2be, ale również promocję skierowana do społeczeństwa chińskiego – wyjaśnia Anders.

Ważnym elementem misji branży spożywczej było dwupoziomowe stoisko o innowacyjnej formie, które stanęło na reprezentacyjnej ulicy stolicy Syczuanu, Chengdu – Chun Xi. W ramach odbywającego się tam Food Festival 2017 Chińczycy mogli posmakować polskich jabłek, miodu i produktów na jego bazie, wód specjalistycznych i funkcyjnych, zbóż ekspandowanych oraz produktów śniadaniowych i ekologicznej żywności.

– Pawilon nawiązywał swoim kształtem do kontenerów kolejowych będących symbolem współpracy pomiędzy woj. łódzkim a prowincją Syczuan w związku z linią kolejową Chengdu – Łódź. W ramach tego pawilonu mieszkańcy miasta mogli zapoznać się z produktami kuchni polskiej, z ofertą polskich przedsiębiorców z branży spożywczej, mogli wziąć udział w pokazach kulinarnych czy prezentacjach sztuki ludowej. Cieszyło się to wielkim zainteresowaniem i można uznać to za spory sukces promocyjny, który również powinien przełożyć się na wzrost zainteresowania produktami polskich producentów żywności – dodaje Anders.

Projekt ma być kontynuowany. W I kwartale 2018 roku firmy z regionu łódzkiego wezmą udział w kolejnych targach technologicznych. Na przyszły rok planowane są także działania promocyjne przybliżające kulturę Polski w związku ze 100. rocznicą odzyskania niepodległości.

Jak wyjaśnia dyrektor departamentu promocji i współpracy z zagranicą Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi Maciej Łaski, chcąc byś skutecznym na rynku chińskim i chcąc pomagać przedsiębiorcom z woj. łódzkiego, samorząd postanowił być obecny również w internecie. Dlatego region łódzki – jako pierwszy i dotychczas jedyny polski samorząd – zdecydował się prowadzić stałą komunikację w chińskich mediach społecznościowych, tj. poprzez WeChat, najbardziej popularny komunikator w Chinach.

– Mamy tam oficjalne konto. W tej chwili jest tam prowadzona komunikacja pokazująca potencjał przedsiębiorców z woj. łódzkiego jak i również przybliżająca województwo łódzkie, jego kulturę i historię – podkreśla Łaski.

Region łódzki od kilku lat intensywnie współpracuje z Chinami, przede wszystkim z prowincją Syczuan. Od wiosny 2014 roku w Chengdu działa Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego i Łodzi, które pomaga przedsiębiorcom w rozwijaniu działalności na rynku chińskim oraz w nawiązywaniu kontaktów i współpracy z tamtejszymi firmami.

Od 2013 roku funkcjonuje regularne połączenie kolejowe cargo pomiędzy Chengdu a Łodzią, nazywane przez Chińczyków „Nowym Jedwabnym Szlakiem”. Od 2015 roku ruszyły regularne połączenia w drugą stronę – z Polski do Chin eksportowane są głównie produkty rolno-spożywcze, m.in. wyroby mleczarskie, jabłka czy soki.

– Liczymy, ze nasze działania przełożą się na wzrost zainteresowania Chińczyków nie tylko Polską i regionem łódzkim, ale także na wzrost zainteresowania produktami polskich innowacyjnych firm oraz producentów żywności – mówił dr Andrzej Anders z departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Jego zdaniem projekt „Łódzkie go China” jest prawdopodobnie największą inicjatywą dot. współpracy i promocji zarówno polskiego regionu jak i polskich przedsiębiorstw w Chinach. – Składa się z kilku komponentów. Jest to promocja medialna zarówno za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych, które są szalenie istotne w Chinach, jak również bezpośredni udział firm z łódzkiego w misjach gospodarczych – wyjaśnia.

Pozostało 83% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty