POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

Polska Organizacja Turystyczna apeluje do przedsiębiorców, by przyłączali się do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”. Jej celem jest przekonanie turystów, by nie rezygnowali z wyjazdów, ale zmieniali ich terminy.

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.

CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

– Turystyka to dla wielu osób emocje i dobre wspomnienia. Dlatego zachęcam wszystkich przedsiębiorców, żeby przyłączyli się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! Jestem przekonany, że dzięki temu turyści wrócą do państwa nie tylko po to, aby zrealizować wykupioną usługę, ale także w przyszłości – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny za turystykę Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.

– Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym między innymi Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl czy PKS Polonus. Klientom kojarzymy się z pozytywnymi rzeczami. Przede wszystkim z gościnnością. Dbajmy o to, aby ten wizerunek nie został nadszarpnięty. Wszyscy chcemy, aby po minięciu kryzysu nasi klienci do nas wrócili – dodaje prezes POT Robert Andrzejczyk.

Akcja będzie propagowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. W jej promocję włączyły się zagraniczne ośrodki POT-u działające w krajach, z których przyjeżdża do Polski najwięcej turystów.

POT zachęca również przedsiębiorców do wprowadzenia na czas kryzysu dobrych praktyk rekomendowanych przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.

ZOBACZ: IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PKP PLK: Nowa aplikacja z rozkładem jazdy pociągów

Można śledzić położenie pociągu i ewentualne zmiany w podróży – to jedna z funkcji ...

Eurostat: Polska w czołówce wzrostu liczby pasażerów lotniczych

W 2018 roku w Unii Europejskiej samolotami podróżowało rekordowe 1,1 miliarda pasażerów, o prawie ...

Betlej: Większa płaca minimalna da kopa turystyce

Jeśli PiS zrealizuje swoje zapowiedzi podniesienia wynagrodzeń, koniunktura na usługi turystyczne wzrośnie gwałtowniej nawet ...

LOT rozwija skrzydła w Budapeszcie

Od września tego roku samoloty LOT-u latać będą z Budapesztu do Brukseli i Bukaresztu. ...

ODPOCZYNEK W MIEŚCIE – ATENY I SALONIKI

Ateny Atrakcyjna, nowoczesna metropolia i jednocześnie historyczna stolica z fascynującą przeszłością. Unikalne zabytki miasta ...

Samorządy chcą spopularyzować szlak wodny Pisa – Narew

Szlak wodny Pisa – Narew, dzięki któremu można kajakiem dopłynąć z Warszawy, a nawet ...