Koronawirus przenosi Germany Travel Mart do sieci

Fot. DZT

Niemieckie warsztaty turystyki przyjazdowej Germany Travel Mart, zaplanowane na koniec kwietnia, z powodu epidemii już drugi raz odbędą się przez internet.

Przyszłoroczne Germany Travel Mart, największe warsztaty turystyki przyjazdowej w Niemczech, odbędą się online – zawiadamiają w komunikacie ich organizatorzy, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) i Organizacja Turystyczna Meklemburgii-Pomorza Przedniego (TMV). Warsztaty potrwają od 27 do 29 kwietnia. Ich ubiegłoroczna odsłona również miała taką formę.

– Realizacja GTM 2020 w przestrzeni wirtualnej była środkiem pozwalającym naszym partnerom z niemieckiej branży turystycznej pozostać w kontakcie z międzynarodowymi z nabywcami wkrótce po wybuchu pandemii koronawirusa – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. – Odzew ze wszystkich stron był pozytywny, jednak jesteśmy świadomi znaczenia kontaktów osobistych w biznesie. Podczas pandemii koncentrujemy się na formatach hybrydowych lub wirtualnych substytutach tam, gdzie to możliwe – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: ITB 2021 tylko w sieci

– Meklemburgia-Pomorze Przednie intensywnie przygotowywała się do GTM i najchętniej powitałaby świat turystyczny w najpopularniejszym miejscu wypoczynku w Niemczech. Jednak koronawirus już drugi raz pokrzyżował nam plany. Ubolewamy nad tym i jednocześnie cieszymy się, że już na wczesnym etapie udało się znaleźć dobre rozwiązanie w bliskim partnerstwie z DZT. Meklemburgia-Pomorze Przednie spełni swoją rolę jako kraj partnerski również na wirtualnym GTM 2021 – zapowiada prezes TMV Tobias Woitendorf.

Podczas ubiegłorocznych GTM 450 przedstawicieli branży turystycznej z 49 krajów skorzystało z platformy internetowej stworzonej przez DZT, aby poznać ofertę 250 niemieckich biur podróży, regionalnych organizacji turystycznych, firm z branż hotelarskiej, transportowej i rekreacyjnej, oraz przeprowadzić rozmowy biznesowe. W sumie odbyło się ponad 5,7 tysiąca takich spotkań online. Odbyły się też dyskusje i webinaria poświęcone stanowi niemieckiej turystyki przyjazdowej, najnowszym trendom i produktom turystycznym, trwającym i planowanym kampaniom marketingowym DZT.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

Większość, bo 90 procent, uczestników GTM przyznała w ankiecie, że jest zadowolona z warsztatów. 83 procent ankietowanych stwierdziło, że GTM są dobrą platformą do zawierania umów biznesowych. 92 procent nawiązało dzięki GTM nowe kontakty biznesowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ekspert: W tym roku kolejne bankructwa linii lotniczych

Specjalizująca się w analizach rynku lotniczego CAPA podaje, że w ubiegłym roku bankructwo ogłosiło 30 linii ...

Centrala TUI do polskich biur podróży: Nie działamy nielegalnie

Organizacja niemieckich biur podróży i agentów turystycznych uważa, że nie jest dobrym adresatem skarg ...

Mouzenidis ma człowieka na południu

Były agent turystyczny z Chorzowa, Mateusz Ignacy, został przedstawicielem regionalnym biura podróży Mouzenidis Travel ...

LOT poleci embraerami do Norymbergi

W maju przyszłego roku LOT uruchomi bezpośrednie połączenia z Warszawy do Norymbergi – zapowiada ...

TGV zmienia nazwę na InOui

Francuska kolej SNCF ogłosiła, że od lipca rozpocznie stopniową zmianę nazwy historycznej marki superszybkich ...

W biurach podróży Grecja już druga, przegoniła Egipt

Choć sprzedaż wyjazdów w biurach podróży jest gorsza niż rok temu o tej porze, ...