Turyści wybierają Grecję i Islandię, bo te przyjmą zaszczepionych

Fot. AFP

Grecja, ale też Islandia to dwa kraje, do których turyści najchętniej kupują teraz bilety lotnicze, wynika z analizy firmy ForwardKeys. Najwięcej rezerwacji pochodzi z Izraela, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

O tym że szczepienia na koronawirusa będą miały pozytywne przełożenie na turystykę, mówi się od dawna. Teraz teza ta znajduje potwierdzenie w liczbach, wynika z analizy firmy ForwardKeys, która monitoruje dziennie ponad 80 tysięcy lotów i 17,2 miliona rezerwacji (30,2 miliona podróżnych).

Jak podaje firma w komunikacie prasowym, w Europie zainteresowanie Grecją i Islandią, które zapowiedziały, że tego lata będą przyjmować zaszczepionych turystów bez dodatkowych warunków, w momencie ogłoszenia tej informacji bardzo wzrosło. Najchętniej na najbliższe tygodnie loty zamawiają podróżni z krajów, w których program szczepień postępuje szybko – Izraela, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy turyści nie oszczędzają na wakacjach

W tej ostatniej popyt na wyjazdy do Grecji od lipca do września jest tak duży, że liczba rezerwacji przekroczyła już o 12 procent wynik sprzed pandemii. Na drugim miejscu jako cel podróży znalazł się Cypr (około 80 procent sprzedaży sprzed dwóch lat), a dalej Hiszpania (około 65 procent), Malta i Chorwacja (niecałe 60 procent), Portugalia (nieco ponad 50 procent), Włochy, Polska (oba trochę ponad 40 procent), dwie ostatnie pozycje zajmują Francja i Dania.

Analiza sytuacji na konkretnych lotniskach przylotowych pokazuje, że w pierwszej dziesiątce króluje Grecja z aż siedmioma portami lotniczymi. Najczęściej klienci zamawiają bilety na Mykonos (54,9 procent sprzedaży z 2019 roku), na miejscu trzecim jest Kreta (Chania, 48,9 procent), na czwartym Santoryn (48,1 procent), na piątym Korfu (47,5 procent), na szóstym Saloniki (43,7 procent), na ósmym Kreta (Heraklion, 26,6 procent), a na dziewiątym Ateny (33,2 procent). Miejsce drugie należy do Ibizy (49,2 procent), siódme do Majorki (41,2 procent), a dziesiąte do portugalskiego Faro (32,8 procent).

Zapowiedź rządu Islandii o otwarciu się na zaszczepionych podróżnych spowodowała znaczący wzrost zakupów wśród turystów ze Stanów Zjednoczonych. Kiedy 26 marca informacja ta została podana do publicznej wiadomości, liczba sprzedanych biletów wzrosła o 158 procent w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Hiszpanie: Niemcy planują wakacje u nas. Wybrali Majorkę zamiast Krety

Z kolei turyści z Izraela zaczęli zamawiać bilety do Europy. W tej chwili jest to już 63 procent tego, co zostało sprzedane w tym samym czasie w 2019 roku, natomiast liczba rezerwacji lotów z Wielkiej Brytanii do innych państw Starego Kontynentu to 32 procent wartości sprzed dwóch lat.

Wiceprezes w ForwardKeys Olivier Ponti podkreśla, że wzrost popytu związany jest z rosnącym zaufaniem podróżnych do wyjazdów zagranicznych, co wynika z postępu programu szczepień. Jego zdaniem z perspektywy handlowej sytuacja wygląda jeszcze lepiej, bo podróżni decydują się na dłuższe pobyty. Co więcej, luzowanie ograniczeń w krajach źródłowych i docelowych może przełożyć się na jeszcze większy popyt – z danych wynika bowiem, że wiele osób decyduje się na wyjazd z krótszym wyprzedzeniem niż w poprzednich latach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lecisz do Kenii? Plastikowe torby zostaw w kraju

W Kenii od poniedziałku obowiązuje zakaz importowania, produkowania i używania plastikowych toreb. Za jego ...

W biurach podróży rośnie znaczenie Grecji, Turcji i Egiptu

Kolejny tydzień rosła silnie sprzedaż w biurach podróży. Według raportu PZOT nadwyżka nad wynikiem ...

Festiwal wydm: sokoły, karawany i zawrotna szybkość

Zawody sokolników i wyścigi wszystkiego, co może rozpędzić się na wydmach – samochodów, rowerów, ...

Niemieccy agenci: Nie stać nas na nowe technologie

49,3 procent niemieckich agentów turystycznych brakuje środków na cyfryzację, a 66 procent nie ma ...

Wielu pasażerów kolej straci już bezpowrotnie

Do pociągów nie wróci część podróżujących biznesowo – firmy zamiast wysyłać pracowników w delegacje ...

TUI wraca do drukowania i gadżetów

Jeszcze w grudniu niemiecki TUI zapowiadał, że zrezygnuje z papierowych materiałów dla podróżnych. Dziś ...